Khalil Ibrahim yang bodoh dan pejilat DAP kafir harbi

Siapa tak kenal Khalil Ibrahim yang merupakan bekas CEO Guthrie semasa Anwar Ibrahim memegang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan. Kejayaan Khalil Ibrahim dilantik sebagai CEO Guthrie bukanlah kerana dia seorang yang berwibawa dan berkarisma. Hakikat sebenarnya Khalil Ibrahim dilantik sebagai CEO Guthrie kerana sikap suka membodeknya.

Antara orang yang suka dibodek dan dikipas oleh Khalil Ibrahim ialah Anwar Ibrahim. Kebetulan pula nama bapa yang sama menyebabkan Khalil Ibrahim senang untuk dia kipas Anwar Ibrahim. Maka, tidak hairanlah dengan kehebatannya membodek dan mengipas Anwar yang juga Menteri Kewangan, maka Khalil yang tiada wibawa ini telah berjaya dilantik sebagai CEO Guthrie.

Sepanjang tempoh pentadbirannya sebagai CEO Guthrie, tiada sebarang kecemerlangan atau pembaharuan dibawa olehnya. Jika orang lain yang bukan kaki bodek seperti Khalil Ibrahim memegang jawatan CEO sudah tentu pelbagai pembaharuan telah dapat dilakukan. Sepanjang memegang jawatan CEO, Khalil Ibrahim hanya berpuas hati dengan menerima gaji buta tanpa membawa sebarang perubahan penting dan apa yang perlu dilakukannya bagi memastikan kekal sebagai CEO ialah membodek dan mengipas bontot Anwar Ibrahim.

Kini, hasil bodekannya dia dilantik sekali lagi sebagai MBB Selangor oleh Anwar Ibrahim. Hebat sungguh bodekan Khalil ini hingga Anwar sekali lagi berjaya dikipaskan bontotnya untuk diberikan jawatan penting ini.

Apa yang pasti selepas menjadi MBB selama tak sampai 2 minggu, isu utama yang dibawa oleh MBB Khalil ialah project ternakan moden kandang babi di Sepang. Mula-mula wang rakyat RM 100 juta diwar-warkan akan di ‘sedekah’ untuk digunakan sebagai pelaburan projet mega babi itu. Bila rakyat bising, dia cakap duit RM 100 juta itu akan diperolehi daripada pelaburan syarikat swasta.

Bila rakyat masih bising, dia cakap dia hanya meneruskan projet kerajaan BN sebelumnya. Wei… sedarlah sikit bahawa kamu dah berkuasa, jangan terus dengan mindset parti pembangkang yang sibuk cari salah kerajaan. Kalau kerajaan Selangor BN dulu salah, buang sahaja projek babi mega tu. Ini tidak daripada peruntukan RM 100 juta, kamu dah naikkan sehingga RM 485 juta. Banyak cantik muka anda ya MBB Khalil. Ini arahan daripada Teresa Kok?

Tak sampai seminggu selepas itu “Queen Control” Khalil Ibrahim pula mengumumkan projek mega China Chinese Town City pula. Tujuan projek ini tidak lain dan tidak bukan untuk meramaikan kaum pendatang Cina daripada China. Ini memang niat jahat daripada Teresa Kok untuk mengurangkan majoriti bangsa Melayu di Selangor. Ia juga merupakan strategi licik DAP kafir harbi menghakis kuasa politik bangsa Melayu di Selangor.

Lepas tak sampai 4 bulan, MBB Khalil sekali lagi memecat jawatan NaiB Cancellor Universiti Industri Selangor  (UNISEL) yang merupakan hasil usaha gigih Dato Seri Khir Toyo membinanya. Prof. Dato, Dr. Razali Agus diberi notis berhenti kerja selama 24 jam. Ura-ura mengatakan bahawa MBB Khalil ingin melantik bukan Melayu sebagai Naib Chancellor UNISEL yang baru. Ini juga arahan daripada “Queen Control” Teresa Kok  yang baru. Sampai hari ini, masih senyap lagi siapa yang bakal dilantik menjadi Naib Chancellor, atau saya yang terlepas kapal. Harap-harap orang Melayu Islam masih diberikan jawatan penting ini, jika tidak saya harap Sultan Selangor masuk campur dalam perkara ini.

Lepas itu, 2-3 hari yang lepas MBB Khalil merapu lagi dan saya yakin sekali lagi atas arahan “Queen Control” Teresa Kok.  MBB Khalil memberikan cadangan supaya quota UiTM dibuka kepada bangsa bukan Melayu. Kenyataannya ini ternyata hanya bersikap mencari populariti di kalangan bukan Melayu semasa kesibukan Pilihanraya kecil Permatang Pauh. MBB Khalil sedar dia tidak mempunyai sebarang kuasa untuk mengubah dasar UiTM tetapi tetap membuat cadangan yang merapu dan tidak masuk akal ini. Ini adalah semata-mata berniat jahat dan bertujuan untuk menjadi popular di kalangan bukan Bumiputera. Dah tahu dia tidak ada kuasa MBB Khalil ini sepatutnya tutup sahaja mulutnya yang berbau busuk dengan najis babi itu.

Kita sebagai bangsa Melayu beragama Islam harus sedar bahawa 10% kuota yang disarankan oleh MBB Khalil itu cukup banyak. Menurut perancangan UiTM, mereka meletakkan sasaran seramai 130 000 (130 ribu) pelajar UiTM dalam satu-satu masa menjelang 2010. Jika 10% quota diperuntukan kepada bukan Bumiputera, ini bermakna kita telah menghalang dan menyekat 13 000 ( 13 ribu) anak Melayu/Bumiputera yang miskin dan tidak berkemampuan daripada mendapat peluang pendidikan di peringkat IPTA secara percuma/ termurah di Malaysia.

Alasan bahawa pelajar UiTM sekarang tidak kompetitif tidak masuk akal. Alasan pergaulan dengan bukan Bumiputera menyebabkan mereka menjadi kompetitif tidak menjadi isu. A

dakah MBB Khalil boleh menjamin bahawa pelajar-pelajar tersebut akan bersaing dengan sihat. Apa yang pasti ialah bangsa Melayu akan bergaul bersama-sama bangsa Melayu dan bangsa Cina hanya bergaul dengan bangsa Cina serta bangsa India hanya dengan bangsa India. Ini sudah banyak berlaku dalam IPTA-IPTA yang lain. Pergaulan antara bangsa berbeza amat sedikit sahaja dan alasan ini tidak boleh diterima sama sekali. Jika dilihat penuntut Malaysia yang menuntut di luar negara, kita lihat majoriti mempunyai mindset yang sama, mereka hanya bergaul dengan penuntut Malaysia sahaja. Tidak hairanlah jika saya katakan terdapat pelajar Malaysia walaupun sudah 5 tahun belajar dalam Bahasa Inggeris dan pendidikan British tetapi masih tidak dapat bertutur dengan fasih dalam Bahasa Inggeris. Tidak kurang juga yang melanjutkan pelajaran dalam Sarjana (Master) dan PhD tetapi masih tetap ditahap yang sama, Mereka ini apabila pulang ke Malaysia akan selesa bekerja dalam kerajaan dan GLC dan berbangga serta membesar diri kerana belajar di luar negara. Sibuk mengatakan di UK, ada itu dan ada ini tetapi bila disuruh bertutur dalam bahasa Inggeris, memang hancus…

Saya memang berjanji sudah agak lama untuk menulis sebuah artikel bertajuk “Melayu MNC vs Melayu Gomen/GLC”. Sememangnya banyak yang boleh dikupas mengenai isu ini dan akan membuka minda bangsa Melayu. Tetapi sayang saya tidak mempunyai kesempatan untuk menulisnya buat masa ini.

Advertisements

Melayu Selangor terus ditindas DAP kafir harbi!!

BN Selangor hari ini mempertikai tindakan Kerajaan Negeri Selangor ingin memindah pemasangan talian penghantaran elektrik voltan tinggi bagi projek Pengukuhan Sistem Kawasan Tengah (CAR) di Sungai Terentang, Rawang.

Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo, percaya penangguhan dan usaha memindahkan projek ini ke kampung sg bakar dan taman Tun perak berunsur politik perkauman.

Ini kerana kerajaan negeri ingin memindahkan projek ini dari tapak asal yang diduduki oleh kaum cina ke kawasan yang majoriti kaum Melayu.

“Ia tidak sepatutnya menjadi isu perkauman. Tapak asal di Sungai Terentang dipilih kerana ia telah pun mempunyai talian tersebut. Apa yang dilakukan ialah projek menaik taraf sahaja. Lagi pun tanah tersebut pada asal sememangnya tanah rizab Tenaga Nasional Berhad sebelum dianugerahkan kepada setinggan di situ pada 1980-an.”

Coretan Bekas Penyokong Kuat Anwar

CORETAN DRP ALMARHUM_ zemi
BISMILAHIRAHMANIRAHIM
ASALAMUALAIKUM WBT.

MEMANDANGKAN SAYA ADA MENERIMA PM DRP BEBERAPA SAHABAT YG MEMOHON SAYA MENYIARKAN CORETAN INI,MAKA SAYA POSTING SEMULA HARI INI.KPD WM DAN MOD SAYA BERHARAP ANDA DPT BERTINDAK DGN ADIL DAN SAKSAMA AGAR TIDAK DELETE ATAU LOCKED THREAD,SESUAI KEBEBASAN MEDIA YG SERING DIUAR-UAR SELAMA INI.

CORETAN INI SAYA PERNAH POST PD 30/6/08.DAN TELAH DISIARKAN LEBIH KURANG 8 JAM,SELEPAS ITU SUDAH DIDAPATI HILANG

1) PENYINGKIRAN yang DRP TKO
untuk pengetahuan forumer semua,riwayat ze-mi di tko telah pun berakhir pada 29/6/08 jam 7.40pm.maka ze-mi telahpun bertukar menjadi almarhum ze-mi.saya seperti dpat merasakan dlm 2-3 hari kebelakangan ini yg saya akan disingkirkan.kemuncak kpd penyingkiran saya ini adalah berpunca drp asakan2 keras saya kpd anwar ibrahim semalam.sebelum drp ini juga sudah ada kedengaran drp forumer2 yg meminta saya disingkirkan atau diboikot,hinggakan ada org yg membuat undian bertanya setuju tak ze-mi disingkirkan.tapi saya tak tahu apakah keputusan undian tersebut,saya cuba mencari theread tersebut tetapi gagal.malah ada juga forumer yg menuduh saya adalah MOD tko yg pro UMNO dan ada yg kata saya saudara mara atau sahabat handai MOD.disini saya ingin tegaskan dan saya BERSUMPAH DGN NAMA ALLAH BAHAWASANYA SAYA INI BUKAN MOD,SEDARA MARA ATAU SAHABAT KPD MOD TKO.

saya tak pernah mengenali mereka atau berhubung dgn mereka dgn cara lain selain drp di forum ini.apapun “tahniah” diucapkan kpd WM kerana anda telah bertindak dgn “adil” dlm soal penyingkiran saya.anda telah menunjukan 1 “contoh “ media yg adil dan saksama sebelum pakatan pembangkang mengambil alih pemerintahan Negara.nampaknya anda akan semakin “adil” drp media milik bn apabila memrintah Negara kelak.saya disingkirkan tanpa sebarang amaran.tunjukan dimana silap saya.majikan hendak buang pekerja pun 2 kali amaran diberi.sedangkan saya tidak pernah menerima apa2 amaran drp pihak admin.jika anda berkata saya ni penabur fitnah,sila tunjukan kpd saya apa yg saya kata di forum ini yg tidak benar,kebanyakan apa yg saya kata adalah benar.sebagai seorang muslim saya pun tahu bagaimana dosa fitnah ini.pada pendapat saya anda semua sukar hendak menerima hakikat apa yg saya kata ini kebanyakanya benar.

kenapa banyak forumer lain yg pro pembangkang yg fitnah anda tak ambil tindakan,malah ada juga yg mengelurakan kata2 hina,makian dan cacian kpd pemimpin2 negara tetapi tiada tindakan.INIKAH KEADILAN YG ANDA PERJUANGKAN SELAMA INI ? sepatutnya anda dahulu yg menunjukan contoh yg baik kpd bn.tapi nampaknya anda pun bertindak sama seperti bn.ini bermakna tiada beza anda dan bn.
Jika anda lihat kembali kpd theread dan posting saya selama ini,pernahkah saya menyentuh pas,kalau ada pun sekitar 0.01% shj,theread saya selama ini hanya kpd pkr sahaja.kenapa saya bermusuh dgn pkr.saya akan jelaskan di bawah ini.

2)SIAPA ZE-MI ?

saya menetap di kawasan lubuk reformasi di selangor sekitar tahun 1999-2004.berusia 35 tahun.kali pertama saya terlibat dlm politik ialah dgn menyertai parti keADILan,selepas melihat anwar ibrahim “diseksa” oleh pemerintah pd masa itu.saya berjuang bermatian-matian dan berhabisan-habisan utk menegakan keadilan kpd anwar.saya hilang perniagaan pd masa itu kerana asyik sibuk berpolitik.rumahtangga pun bergolak kerana politik.walaupun sering dilarang oleh ahli keluarga jgn telibat dgn anwar,tapi saya tolak ketepi semua nasihat itu demi anwar ibrahim.saya terlibat secara langsung dlm soal penubuhan keADILan di bhgn shah alam.saya dan hj shaharudin adalah org mencuci pejabat keadilan shah alam pertama dulu di seksyen 9.

ketua bahgn pd masa itu hj azman husin sebelum ezam ambil alih.antara rakan2 yg telibat sama dlm penubuhan di bhgn shah alam dulu,adalah hj ardin shah,haris bakar (sekarang s/usaha pkr slgr),pn mahanum,pn rodziah atau lebih dikenali kak ogy(sekarang exco selgr and adun bt 3) suhaimi (sekarang adun sri muda) dr Xavier (sekarang exco slgr dan adun si andalas) sd johari (sekarang join UMNO bersama ezam) nazmi (join UMNO bersama ezam) mr rajoo (sekarang ahli majlis mpk) mr lingam (tak tahu dimana sekarang) zaidi (sekarang bekerja dgn yb suhaimi dan kak ogy) adnan jamburi,hanafi,raja komando atau lebih dikenali sbg pak engku dan beberapa org lagi.kami semua ini bekerja all out masa pru 1999 dimana ezam menetang datuk salamon selamat,keputusannya salamon menang dgn majority 1440 undi drp 40000 undi dlm pru sebelum itu.

selpas tewas p/raya kami terus bekerja demi memastikan keadilan ditegakan di malysia.saya pernah ditangkap bebrapa kali dlm siri reformasi dulu.antara lokap yg saya pernah masuk adalah dang wangi,ipk kl,travers,dan yg terakhir di pandamaran semasa perhimpunan 100 ribu rakyat di jln kebun.antara sahabat baik saya di lokap dulu adalah saudara nasir isa (reformis).saya juga banyak terlibat mengatur program2 parti di sekitar selangor dulu.itu antara satu sebab saya mengenali ramai pemimpin2 pas dan juga pkr.drp mereka semua inilah saya dpt apa2 maklumat sekarang.khalid ibrahim ni org baru je.badan pun tak sempat belengas lagi,tapi nasib dia baik dpt jadi mb.dulu kalau kami minta sumbangan utk parti (masa itu beliau masih dlm Guthrie) kedekut nak mampuihh mamat ni.pada masa saya sering masuk lokap itulah rumah tangga saya bergolak dan perniagaan saya rosak.setiap kali masuk lokap nak keluar mesti dijamin nak guna 2-3 ribu.

sampai satu tahap barang kemas isteri pulak digadai utk jaminan saya.ada juga insan yg simpati yg menjalankan kutipan derma konon kononya utk nak jamin kami yg ditangkap ini,tetapi hasil kutipan derma ini lesap kpd mereka.dan salah sorang nya adalah raja petra kamarrudin.sebab itu sampai sekarang pun saya memang tak boleh lihat muka petra ni.saya dah sumpah dia 7 keturunan.dia ni memang muka penipu,dia memang pandai cari duit utk diri dia guna nama parti.dia memang sorang yg pandai ambil kesempatan.sebab itu saya panggil dia raja kapoor,kerana dia byk kapoor duit.duit deposit calon p/raya pun dia kapoor juga.hj ramli seorang penderma minta dia kutip balik duit deposit calon slepas pru,kemudian hj ramli suruh masukan akaun pkr,tapi di kapoor kan oleh dia juga.sekarang hj ramli adalah ahli pas,bukan pkr lagi.apa yg keluar drp mulut dan web petra ni semua nya duit.matlamat utama dia duit.dulu dia buata hikayat khairy,sebelum siar dia minta seseorang jumpa khairy minta duit,kalau tak bagi dia akan siarkan hikayat kahiry.tapi kahairy tetap tak bagi duit kpd beliau,maka beliau pun keluarkan cerita tersebut.begitu juga dgn kes altantuya.saya tak mahu lagilah nak cerita panjang pasal raja kapoor ni.kalau anda nak percayakan dia terpulanglah.dia lah salah seorang penyokong kebebsasan antara agama (ifc) dulu.

cek balik dia punya web pasal ifc.saya juga selalu terlibat dlm bebrapa p/kecil dulu drp 1999-2004.antaranya yg pertama yg masih saya ingat adalah prk dun sanggang pahang yg mana mb pahang keluar isyarat lucah semasa penamaan calon,kemudian parlimen teluk kemang ns,kemudian dun lunas di kedah yg mana bekas adun dia mati ditembak dlm kereta,kemudian dun anak bukit dan parlimen pendang (ustaz fadzil nor meninggal dunia),kemudian dun indera kayangan perlis dan juga p/raya Sarawak.saya masih ingat lagi diwaktu awal keADILan ditubuh dulu saya lah org yg sering berulang ke pejabat pertama keADILan di sebuah rumah seksyen 14 pj utk mengambil borang2 ahli bagi diedarkan di seluruh shah alam.pada masa itu s/usaha agung keADILan pertama adalah anuar tahir sering memuji saya “hang ni aktif lah cari ahli,baguih,baguih”,kerana saya lah org yg paling kerap datang ambil borang keahlian.sekarang anuar tahir dah masuk pas,kenapa dia masuk pas,anda fikirlah dan buat tafsiran sendiri,begitu juga dgn saari sungib org yg pernah masuk isa ,pun masuk pas juga.buat tafsiran sendiri.saya rasa cukup lah sekadar ini mengenai siapa saya,kalau saya nak tulis lagi 4 page pun tak cukup.

bukan nak eksyen pulak dgn apa yg saya dah lakukan,tapi sekadar buat pengetahuan anda semua,kerana a
da yg sering bertanya siapa yang ni.tentang jawatan2 yg pernah dipegang semasa dlm parti dulu tak perlulah saya nyatakan disini.utk pengetahuan semua bukan saya seorang ja yg banyak berkorban utk perjuangan keadilan dulu,ramai juga kawan saya yg turut bekorban,ada yg bercerai berai rumahtangga,ada yg bankrapsi.ada yg rumah kena lelong,kereta kena tarik,nak makan pun takde duit,semuanya hanya 1 matlamat demi melihat anwar diberi keadilan.tapi sayang anwar menghampakan kami semua.

3)KENAPA SAYA TINGGALKAN keADILan ?

saya mula menjauhkan diri drp keadilan pada 2003,kerana saya dah mula tahu siapa anwar yg sebenar dan juga utk memperbaiki taraf kehidupan saya yg dah rosak teruk.ada seseorang telah menunjukan bukti kpd saya siapa anwar dan juga saya lihat satu rakaman video bagaimana anwar menipu dia sakit belakang.dia hanya berlakon sakit semasa hendak dibawa ke mahkamah atau kehospital shj.semasa didalam penjara dia sihat,malah boleh bermain ping pong lagi.dan juga rakaman di hkl semasa dia dtg buat rawatan disana,sewaktu dia hendak salin pakaian di hkl dia boleh berjalan seperti biasa,kemudian bila dah siap salin dia kembali atas kerusi roda,pura2 sakit.tujuan beliau hanya satu pd waktu itu,agar beliau dapat pergi rawatan keluar Negara dan dpt suaka politik disana.ezam pun tertipu juga dlm hal ini,beriya iya aja si ezam ni,usaha sana sini agar anwar dpt rawtan diluar Negara.padahal anwar menipu ja.selepas keluar penjara pun beliau pergi ke jerman,tak buat pembedahan pun,sekadar berehat di hospital ja.siapa berani nafi perkara ini,saya cabar mereka nafi.saya cabar datuk kamarul bahrin,ahli parlimen teluk kemang dedahkan perkara ini.walaupun saya dah menjauhkan diri drp keadilan pada masa itu,tapi saya tetap berhubung dgn kawan2 yg masih dlm parti.saya ada juga cuba menasihat mereka supaya menjauhkan diri drp parti,tetapi seperti biasa lah mereka melenting dan berkata kau nak keluar keluarlah jgn nak racun kami pulak.maka saya pun biarkan mereka aja.tiba p/raya 2004,saya tak terlibat langsung dlm pr itu,walaupun ada kawan2 baik yg bertanding.anwar bebas sept 2004,saya tak ambil peduli .lansung saya tak meraikannya.

Tapi tuhan itu maha kaya,pada 2006 apabila ezam keluar parti maka ramai juga kawan2 saya ikut sama dan mereka dah mula sedar siapa anwar,dan ada kawan yg berkata kpd saya “mie,nampaknya kau lebih awal cerdik drp kami”.saya nak maklumkan disini ezam keluar drp parti,bukan sebab lain,sebab utama ialah beliau dah tahu siapa anwar,tetapi kerana tidak mahu mengaibkan org,maka dia guna alasan lain.satu contoh saya beritahu anda semua,ezam pernah tinggal di penjara kajang bersama sukma di blok yg sama selama 3 bulan.jadi anda fikirlah sendiri,ezam ni bijak juga orgnya dlm soal siasat menyiasat.tapi utk sementara waktu ezam lupakan dulu,apa yg beliau tahu drp sukma,kerana simpati kpd kak wan dan juga cuba berusaha membebaskan anwar.ini kerana pd pendapat beliau alang2 seluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.pada masa itu ezam juga terfikir mungkin anwar dah bertaubat dan berubah.jadi apa salahnya beri peluang ke 2 kpd beliau.tetapi sangkaan ezam meleset,ezam mula curiga kembali kpd anwar,apabila dia nampak bebrapa kes (tak perlu saya nyatakan disini) hinggalah pada 1 hari ezam jumpa nalla dan bertanya nalla siapa anwar yg sebenarnya.dan nalla berkata esok u dtg rumah saya bawa u punya quran.maka ezam pun ke rumah nalla esok bersama quran,dan bebrapa soalan ezam tanya kepada nalla,dan sebelum menjawab soalan2 ezam nalla terlebih dahulu ambil semua gambar anak isteri beliau letak di dpn beliau.dan nalla berkata kalau beliau tipu anak isteri beliau akan mati.maaf ! saya tak boleh nyatakan apa soalan2 yg ezam tanya kpd nalla.

dan nalla juga tunjukan kpd ezam satu video.dan selepas melangkah keluar drp rumah nalla,ezam dah bertekad dia kan tinggalkan anwar.saya tahu saya akan hadapi masalah dgn ezam dan kawan2 lain bila saya ceritakan perkara ini disini,kerana ezam dah berpegang pada prinsip dia tak akan aibkan anwar dgn perkara ini.tapi saya sedia tanggung risiko perkara ini,kerana saya pun tak tahan juga lihat ezam dihina oleh anda semua.hanya org2 sekiling yg rapat sahaja tahu perkara ini.cara anda semua menyerang ezam seolah olah takde sedikit jasa pun oleh ezam terhadap anwar dan pkr.mungkin anda semua tertanya tanya semasa anwar jadi tpm ezam tak tahu ke perkara ini ?

ya memang ezam tak tahu,kerana beliau bertugas sbg s/usaha politik kpd menteri keewangan.ezam bertugas di mof jln duta dan anwar hanya ke sana seminggu sekali.org yg sgt rapat dan tahu semua perkara ini adalah azmin ali kerana azmin s/usaha sulit tpm.ezam amat jarang bertemu anwar dan jika bertemu pun lebih kpd perbincangan perkara2 politik shj.dan ezam pun tak lama bertugas dgn anwar tak sampai 2 tahun pun.selepas anwar dipecat,ezam pun turut sama dipecat.tahukah anda yg azmin ali tu bapak segala rasuah semasa anwar tpm dulu.setipa org yg nak buat temujanji dgn tpm mesti melalui azmin dulu dan pasti ada “tol” yg harus dibayar.tahukah anda yg azmin ali itu adalah pemegang ap import kereta mewah jenama wald.tahukah anda show room kereta mewah azmin terletak di persimpangan jln sultan ismail dan dang wangi sebelah bank pembangunan dekat traffic light.tahukah anda azmin ali guna kuasa dia dan anwar ibrahim bagi seluruh projek papan tanda di klia kpd adik beliau umi hafilda,hinggakan takde ruang kpd kontraktor lain.tahukah anda berapa kekayaan azmin,kekayaan beliau amat luar biasa.utk perniagaan kereta wald azmin pasang proksi seorang tauke china.tauke ini lah yg sponsor anwar beli rumah baru di segambut berharga 2 juta dan kos ubahsuai pun 2 juta. Cukuplah setakat ini dulu utk bab ini,5 pages pun tak cukup.

4)KES TERBARU ANWAR.

Sebenarnya selepas keluar penjara saya dah tahu banyak kali anwar dah lakukan perkara ini.sebab itu saya tak terkejut dgn pengakuan saiful ini.sebab itu saya sering berkata di forum ini,satu hari perkara yg sebenar akan terbongkar.tapi anda semua maki saya.takpe,saya terima seadanya makian anda.ya memang betul kita tak boleh hukum dia sebab keputusan dna belum keluar.tetapi yg saya pelik kenapa anwar guna jalan yg susah utk bersihkan nama beliau.kenapa beliau harus pergi dapatkan suaka di kedutaan turkey.

jalan yg terbaik adalah beliau datang ke balai polis beri keterangan secara sukarela,kemudian buat pula satu report polis kpd saiful ini kerana cuba memfitnah beliau.nak bagi sedap lagi,pergi mana2 masjid ajak sama bebrapa org kepimpinan ulama pas dan beliau bersumpah disana.barulah nampak gentle dan anda tak bersalah.beliau tak perlu guna alasan polis akan tangkap dan pukul beliau seperti dulu.secara logiknya benda yg sama tak kan berulang lagi.sekarang beliau guna pendekatan salahkan kerajaan ,ketua polis dan peguam Negara.jgn lari drp tajuk asal,jgn salahkan org lain.bersihkan nama anda dulu.dulu pun begitu juga anda alihkan perhatian rakyat dgn menyalah Tun Dr. Mahathir.dia selalu menguar uar kan kpd rakyat,kalau takut dgn risikon jgn bicara pasal perjuangan dan lawan tetap lawan.alih alih dia pula yg pergi berlindung di kedutaan turkey.inikah pjuang sejati ? sekarang polis belum pun nak tangkap beliau,tapi kenapa beliau takut dgn bayang2 sendiri edarkan sms kpd org ramai suruh berkumpul di shah alam kerana polis nak tangkap beliau .

pd saya tindakan beliau itu adalah sekadar nak test market nak tgk berapa ramai rakyat akan turun sokong beliau, dan hasilnya tak berapa ramai pun.beliau ingat ianya akan sama seperti 1998.stelah melihat sokongan rakyat agak kurang maka beliau pun tak jadi turun drp hotel utk sidang media.setelah melihat sokongan rakyat agak lemah maka jln terbaik ialah dapatkan suaka di kedutaan turkey.ada yg kata anwar terima ancaman bunuh,karut semua tu,kalau org nak bunuh dia sebelum kes ni pun dah kena.pernahkah anda dengar cubaan bunuh terhadap beliau.sebenarnya anwar takut utk ke penjara,kerana beliau pernah tinggal disana 6 tahun,dan beliau tahu keadaan di sana,sebab itu dia memilih utk berlindung di kedutaan.dan saya tak terkejut jika anwar berjaya menyusup ke luar Negara dgn cara haram. Ada yg kata konpirasi
kerajaan.adakah pm dan tpm ni takde otak nak piker,nak buat naya kat anwar lagi,mereka dah kalah teruk pru yg lepas,sokongan rakyat dah merosot dan jika mereka berbuat begini maka mereka sengaja mencari nahas utk hancurkan kerajaan mereka sendiri.begitu juga gambar saiful di pej tpm,gambar itu diambil semasa saiful menjadi presiden majlis perwakilan pelajar uniten dan beliau ke sana utk bertemu rakan beliau yg bekerja dgn tpm dan menjaga hal ehwal pendidikan tinggi,saiful kesana pasal urusan kerja.Akhir kata kita sama2 tunggu dan lihat lah acara seterusnya.nak cerita lagi 6 page pun tak ckp.

5)AKHIR KATA DRP ZE-MI

saya rasa cukup setakat ini utk hari ini.semoga anda semua ceria selalu,saya sayang sahabat semua.tiada sedikit pun perasaan marah terhadap anda semua.jika selama ini saya ada terkasar bahasa,atau kesilapan lain,maaf dipinta.kpd MOD dan WM maafkan saya jika saya menyusahkan anda selama ini.semua.yg baik itu datang drp allah,yg buruk itu dtg drp saya.

BYE ! BYE !
SALAM PENUH KASIH SAYANG DAN IKHLAS DRP ZE-MI.

SEKIAN
ZE-MI (TKO)
EX ADNAN J 501 (KLPOS)-dulu ler.

Double Standard DAP kafir harbi – Kalau Anwar dakwa ambilalih Kerajaan Pusat TAK APA

DAP Perak buat laporan BPR

IPOH: DAP Perak hari ini membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) berhubung kenyataan pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali pada satu majlis tertutup di sini Sabtu lalu yang mendakwa Pakatan Rakyat Perak akan tumbang sebelum atau pada 31 Ogos ini.

Laporan itu dibuat anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Canning, Wong Kah Woh yang juga Setiausaha Kelab Penyokong Kerajaan Pakatan Rakyat Perak, Adun Tebing Tinggi, Ong Boon Piow dan seorang anggota DAP Ray Ng di Pejabat BPR Perak di sini.

Mereka juga meminta BPR menyiasat kenyataan bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamad Ezam Mohd Nor pada sidang akhbar selepas majlis tertutup itu bahawa kenyataan bekas Menteri Besar Perak itu perlu dipandang serius.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, Wong berkata BPR perlu menyiasat kenyataan itu sama ada ia mempunyai kaitan dengan pendedahan baru-baru ini oleh Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham yang mendakwa lapan wakil rakyat DAP telah ditawarkan untuk ’melompat’ ke BN.

Tajol Rosli yang juga Adun Pengkalan Hulu membuat kenyataan itu ketika berucap pada majlis `Sepetang bersama Ezam Mohd Nor’ di Bangunan Umno Perak di sini pada Sabtu lepas. – Bernama

Lim Guan Eng tak tahu malu vs Pak Lah yang pendek akal

Dulu DAP kafir harbi inilah yang begitu lantang menolak rancangan Jalan Lingkaran Luar Pulau Pinang (PORR) kerana pelbagai alasan tak masuk akal. Tetapi, kini setelah memerintah kerajaan Pulau Pinang DAP kafir harbi ini cukup lantang meminta perkara-perkara yang tidak patut mereka desak. Tetapi, pada hari ini kerajaan negeri di bawah keluarga Lim kafir harbi meminta bayaran pampasan sehingga RM4.7 billion.

Sememangnya apabila Pak Lah yang pendek akal mengumumkan pelbagai project seperti monorel, jambatan Pulau Pinang kedua serta projek lama PO. Saya betul-betul dapat merasakan dia seorang pemimpin yang kurang cerdik dan tidak terlalu kurang ajar jika saya cakapkan Pak Lah ini sebenarnya bodoh kerana tidak memikirkan impaknya kepada masyarakat Malaysia secara umum.

Cuba anda bayangkan bahawa faedah daripada pembinaan projek tetra hebat itu hanya akan dapat dinikmati oleh penduduk di pulau sahaja yang pada masa tersebut telah nampak jelas mula menyokong DAP kafir harbi. Manakala orang-orang Melayu Pulau Pinang yang rata-rata tinggal di Seberang Prai akan tidak mendapat faedah langsung jika ada pun mungkin impaknya amat kecil.

Sikap bodoh Pak Lah yang cuba memikat hati pengundi bukan Melayu dengan menjanjikan pelbagai projek menggunakan wang Petronas adalah tindakan yang tidak masuk akal.

Saya yang tidak mempunyai pengetahuan dan pengalaman politik mendalam sudah dapat membaca bahawa ramai bukan Melayu sudah mula memakan umpan perkauman yang dimainkan oleh DAP kafir harbi melalui blog-blog pemimpin mereka serta pengikut pro DAP kafir harbi. Saya amat dikenali di kalangan rakan-rakan sebagai seorang yang suka membaca dan akan menghabiskan masa membaca pelbagai informasi tidak kira melalui Internet, ebook, audiobook ataupun buku tradisional bercetak.

Sikap tidak suka membaca Pak Lah menyebabkan dia kurang bijak dan sering membuat keputusan yang salah dan tidak tepat. Ditambah pula dengan sikapnya yang ingin menjadi popular. Dalam artikel terdahulu, saya pernah tegaskan bahawa hampir semua buku yang saya baca mengenai menjadi pemimpin hebat, anda tidak boleh menjadi pemimpin yang popular. Ini kerana tindakan dan keputusan pemimpin yang hebat hanya boleh difahami oleh 5% pengikut, pekerja atau rakyat. Jadi, keputusan tersebut akan sering menjadi tidak popular keran 95% orang bawahan tidak memahaminya. Tetapi, selepas zaman beredar, barulah mereka ini menyedari betapa hebatnya keputusan dan tindakan pemimpin agung itu.

Berbalik kepada kes PORR, sekarang ini selepas memerintah negeri Pulau Pinang, DAP kafir harbi mula menuntut janji yang ditaburkan oleh pemimpin kurang cerdik seperti Pak Lah ini… Malah, mereka mengatakan BN ‘buruk siku’ dan sebagainya.

Hakikatnya, jika PR benar-benar mementingkan keselesaaan rakyat Malaysia secara keseluruhannya, mereka patutnya melupakan projek super mega. Tetapi disebabkan PR hanya memperjuangkan bangsa bukan Melayu, maka mereka akan meminta projek ini kerana ianya memberi banyak faedah kepada penyokong DAP kafir harbi. DAP kafir harbi tidak pernah cuba memperjuangkan rakyat Malaysia terutamanya bangsa Melayu. Setiap tindakan dan perjuangan mereka hanya ingin memastikan Ketuanan Melayu jatuh tersungkur.

Perjanjian Pangkor II – Bukti Nizar hanya MB Boneka DAP

Perjanjian Pangkor 2 ini ditandatangi antara Nga Kor Ming (Pengerusi DAP Perak) dengan Nizar Jamaluddin. Lihatlah apa yang telah berlaku sekarang bila Karpal Singh (Pengerusi DAP) telah mula berani mencabar Sultan dan tidak menghiraukan lagi undang undang.

Perjanjian Pangkor merupakan satu perjanjian yang ditandatangani pada 20 Januari 1874 antara Sir Andrew Clarke di pihak Inggeris dan Raja Abdullah ibni Sultan Ja’afar Mua’azzam Shah.

Perjanjian ini memberi kebenaran untuk Inggeris mencampuri urusan negeri Perak. Dengan perjanjian ini ianya telah membuka kepada campur tangan Inggeris secara rasmi dalam urusan negeri Melayu. Perjanjian ditandatangan di atas kapal HMS Pluto.

Kemudian, Gabenor Sir Andrew Clarke berani bertindak menjalan dan menurunkan Sultan Ismail yang bersemayam di Tanjong Belanja, Parit dari pangkat Sultan dan membenarkan Sultan

Ismail memakai gelaran “Sultan Muda” dengan memberi pencen seribu ringgit tiap-tiap bulan. Che Ngah Ibrahim tidak lagi diakui sebagai pemerintah Larut. Ini kesan Perjanjian Pangkor yang pertama. Apa pula Perjanjian Pangkor 2?

Ianya adalah surat perjanjian antara DAP dan wakil PAS bagi membolehkan PAS menjadi Menteri Besar di Perak. Menurut beberapa orang penyokong PAS, Nizar Jamaluddin (MB Perak) telah tandatangan surat ini secara terpaksa. Di kalangan pemimpin PAS yang tahu tentang surat perjanjian ini enggan mengulas lanjut tentang perjanjian ini kerana ianya memalukan pihak PAS sendiri.

Antara isi kandungan Perjanjian Pangkor 2 ialah:

1) Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak tidak boleh menyebut Perak akan menjalankan pemerintahan Islam.

2) Nizar Jamaluddin sebagai MB tidak boleh menyebut mana mana terma yang berkaitan dengan PAS atau bahasa Arab seperti Hudud, Qisas dan lain lain lagi.

3) Nizar Jamaluddin sebagai MB tidak boleh membuat keputusan sendiri sebagai kuasa MB sebaliknya semua perkara yang ingin dibuat perlu diperakukan oleh semua Exco Perak terlebih dahulu.

4) Pembahagian Exco yang diputuskan adalah 6 wakil Exco DAP, 3 wakil Exco PKR dan 1 wakil PAS. DAP juga menuntut Speaker DUN Perak dari wakil DAP.

Perjanjian Pangkor 2 ini ditandatangi antara Nga Kor Ming (Pengerusi DAP Perak) dengan Nizar Jamaluddin. Lihatlah apa yang telah berlaku sekarang bila Karpal Singh (Pengerusi DAP) telah mula berani mencabar Sultan dan tidak menghiraukan lagi undang undang.

Apa yang Nizar buat? Hanya berdiam diri kerana sudah terikat dengan perjanjian? Kalau Dato’ Hishamuddin boleh mohon maaf kerana hunus keris, mengapa Karpal Singh yang hina Sultan ini tidak boleh mohon maaf? Bukankah tindakan Karpal ini lebih racist dari itu? Mana dia Ketua Pembangkang dalam Pakatan Rakyat? Kenapa tidak tegur pun Karpal Singh ini

ADUN PR Selangor tunduk menyembah Speaker DUN DAP kafir harbi

Oleh Wan Jailani Razak

Pakatan Rakyat kritik kerajaan negeri sebelumnya selepas gagal tunai janji manifesto pilihan raya

MENGIKUT fakta, atas nama keadilan dan kesamarataan yang cuba diperjuangkan Pakatan Rakyat (PR) di Selangor, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Melayu kini tunduk memberi hormat kepada Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dilantik daripada kalangan bukan Melayu.

Adun (DAP-Sungai Pinang), Teng Chang Khim kini berkuasa penuh dalam DUN Selangor selaku Speaker walaupun beliau pernah digantung daripada menghadiri persidangan DUN negeri itu kerana keengganan beliau ‘meminta maaf secara sopan’ berikutan insiden membuang buku ‘Peraturan-Peraturan Tetap’ ke dalam bakul sampah pada persidangan dewan, 2005.

Itu sudah menjadi lipatan sejarah kerana Teng selepas mengangkat sumpah sebagai Speaker DUN Selangor yang baru, menggantikan Tan Sri Onn Ismail pada 22 April lalu mengakui perlu banyak bersabar dan mendengar keluhan semua pihak sama ada daripada pihak pembangkang atau kerajaan.

Kini Teng adalah wakil rakyat bukan Melayu pertama menjadi Speaker DUN di negeri beraja. Bukan membangkitkan isu perkauman tetapi inilah realiti apabila Melayu daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas sedia berkongsi pentas pentadbiran bersama DAP untuk berbahas dalam apa juga usul pada persidangan DUN, meskipun membabitkan ketuanan Melayu.

Itu belum mengambil kira perbahasan oleh Adun yang mewakili kerajaan negeri dalam mengemukakan idea bagaimana mereka dapat terus memajukan Selangor yang sudah berstatus negeri maju tanpa meminggirkan kepentingan Melayu.

Masyarakat Melayu beragama Islam seterusnya diajak berfikir berikutan pandangan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr Hassan Mohamed Ali terhadap Islam Hadhari.

Katanya, Islam Hadhari tidak diperlukan di Selangor kerana ajaran Islam diamalkan di negara ini lengkap dan menyeluruh daripada segala aspek.

Sehubungan itu, kerajaan negeri mengarahkan semua masjid dan surau di Selangor tidak lagi menjalankan program Islam Hadhari dan pegawainya juga tidak dibenarkan menyentuh soal itu dalam khutbah Jumaat.

Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Mohd Nakhaie Ahmad menyifatkan tindakan Selangor menolak sebarang bentuk dan program berkaitan Islam Hadhari sebagai naif dan hanya retorik politik untuk menindas pemikiran rakyat.

Katanya, langkah itu diambil kerajaan Selangor bagi memenuhi agenda Pakatan Rakyat terutama Pas kerana Islam Hadhari diperkenalkan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memecah dakwaan parti itu sebagai satu-satunya parti memperjuangkan Islam di negara ini.

Walaupun Selangor mengharamkan masjid dan surau mengadakan khutbah atau ceramah yang menyentuh mengenai Islam Hadhari, mereka tidak boleh menguatkuasakan sebarang undang-undang untuk menahan sesiapa yang melanggar arahan itu.

Kuasa berkenaan terletak pada tangan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang mempunyai hak atas urusan masjid dan surau di negeri itu.

Bagaimanapun, kenyataan Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam (Jakim), Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz, yang Kerajaan Pusat menerusi Jakim akan meneruskan pemberian peruntukan RM24 juta kepada kerajaan Selangor bagi menjalankan program keagamaan di negeri itu, sepanjang tahun ini, wajar melegakan penganjur program berbentuk keagamaan.

Peruntukan berkenaan yang sudah ditetapkan tidak akan ditarik balik walaupun kerajaan Selangor tidak memerlukan sebarang bentuk program Islam Hadhari di negeri itu.

Apa yang berlaku sejurus PR memerintah Selangor juga pasti menimbulkan tanda tanya masyarakat Melayu berikutan isu ladang ternakan babi yang dicetuskan wakil DAP, Teresa Kok ketika penduduk Selangor masih terkejut dengan kekalahan Barisan Nasional (BN) di lima negeri.

Projek ternakan babi secara moden bernilai RM100 juta yang akan dibina berhampiran tanah perkuburan Islam di Sepang dilihat mempunyai konspirasi tersembunyi dan cubaan menghalau orang Melayu dari kawasan berkenaan oleh pihak tertentu.

Kebimbangan itu pernah disuarakan Mohd Nakhaie yang berpendapat pelaksanaan projek di Kampung Tumbuk Darat, perlu dikaji sebelum dilaksanakan dengan mengambil kira sensitiviti umat Islam yang majoriti tinggal di situ.

Beliau tidak nampak kepentingan babi kepada masyarakat sehingga haiwan itu perlu diternak secara besar-besaran kerana sensitiviti setiap kaum lebih penting dan perlu sentiasa dijaga daripada sibuk mengejar keuntungan hasil jualan babi.

“Kita bimbang projek ternakan babi ini agenda pihak tertentu untuk kuasai kawasan Sepang yang strategik. Ini konspirasi semata-mata dan dilakukan hanya untuk menghalau orang Melayu keluar dari kawasan itu,” katanya.

Malah, banyak pihak mempersoalkan kenapa projek itu tidak dilaksanakan di kawasan penempatan Cina seperti di Pulau Ketam jika kerajaan Selangor benar-benar ikhlas mahu menjaga kepentingan orang Melayu.

Dalam konteks keusahawanan Melayu pula, usahawan Selangor pernah mengusulkan kepada kerajaan negeri supaya mengatasi isu persaingan antara syarikat milik kerajaan dengan syarikat Bumiputera.

Mereka perlu menjadi pembimbing, pembantu dan rakan kongsi kepada syarikat Bumiputera dan bukannya pesaing. Ini bagi membantu syarikat kecil yang baru mula bertapak dalam arena perniagaan.

Setiausaha Kehormat Gabungan Persatuan Usahawan Melayu Selangor (Gapums), Othman Ismail berkata, usahawan Selangor banyak menghadiri pelbagai program anjuran pelbagai persatuan perniagaan agar mereka lebih dekat dengan kerajaan dan dapat memberi pandangan, maklum balas dan idea secara terus kepada kementerian, terutama Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi.

“Ketika Perdana Menteri membentangkan Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) yang lalu, ramai bertepuk tangan tetapi sebahagian mereka yang bertepuk tangan itu belum faham dengan apa yang akan dilakukan dalam pentas baru ini.

“Saya berpendapat pentas RMK-9 bukan satu gelanggang untuk perebutan tender dan kontrak kerajaan, sebaliknya ia adalah satu dasar yang dirancang untuk rakyat negara ini mengubah kualiti kehidupan dengan matlamat tertentu dan berpegang teguh kepada peradaban di samping melonjakkan ekonomi negara,” katanya ketika dihubungi.

Dalam konteks penyatuan orang Melayu menerusi pendidikan, Kesatuan Pelajar-Pelajar Melayu Selangor (KPPMS) bertekad untuk terus memperkasa pertubuhannya bagi memastikan matlamat menjadi peneraju mendidik anak bangsa cemerlang akademik tercapai.

Sehubungan itu, Presidennya, Datuk Dr Mat Yasir Ikhsan ketika dihubungi berharap semua peringkat pimpinan tidak mengira parti harus bersama memberi perhatian khususnya dalam meningkatkan mutu pendidikan.

“KPPMS ada menggubal dasar ke arah kecemerlangan Melayu membabitkan peranan yang perlu dilakukan semua peringkat pimpinan Melayu dan kami yakin pembabitan pimpinan dari peringkat atas hingga akar umbi akan memberi kesan cukup baik kepada agenda menangani apa juga isu dalam bidang pendidikan.

“Pemimpin sekarang bagaimanapun dilihat terlebih fokus kepada politik sedangkan ekonomi dan pendidikan perlu diberi lebih perhatian.

Seharusnya apa juga langkah diambil kerajaan harus bermatlamat untuk meningkatkan sistem penyampaian pendidikan dan kecemerlangan,” katanya.

Justeru, katanya, campur tangan politik dalam bidang pendidikan tidak seharusnya berlaku.

Persidangan DUN Selangor sebelum ini dianggap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo sebagai gagal membincangkan perancangan kerajaan negeri dalam membangunkan Selangor, apatah lagi dalam soal membabitkan kepentingan Melayu.

Katanya, rakyat yang mengharapkan kerajaan negeri membentangkan perancangannya dalam sidang DUN kecewa kerana apa yang diharapkan tidak berlaku, malah mereka belum jelas dengan apa yang hendak dilaku
kan oleh kerajaan negeri.

“Apabila kerajaan negeri gagal menyatakan perancangannya selepas 100 hari memerintah Selangor, maka ia memilih untuk mengkritik kerajaan negeri sebelumnya, mengungkit pelbagai keputusan dan tindakan yang diputuskan melalui prosedur yang betul.

“Tindakan mencari kesalahan kerajaan BN juga adalah untuk menutup kegagalan kerajaan negeri yang baru melaksanakan banyak janji dalam manifestonya,” katanya.

Persoalannya kini, adakah selepas 100 hari membentuk kerajaan, pemimpin PKR, Pas dan DAP masih gagal menukar mentaliti dari pembangkang kepada kerajaan?

Penulis ialah Ketua Biro Berita Harian Selangor