Anwar kutuk Melayu Islam demi sokongan daripada bukan islam

Anwar si pengkhianat bangsa Melayu dan Islam sekali lagi menghina dan memcerca bangsa Melayu sebagai bodoh. Sila baca artikel yang ditulis oleh RPK botak yang tiada otak dalam MalaysiaNoday mengenai kenyataan Anwar anak Ibrahim.

Siapa sebenarnya bodoh? Yang pasti ialah Anwar Ibrahim kerana dia masuk UM dulu dengan hanya mendapat 1 prinsipal sahaja. Walaupun Anwar ini bodoh tetapi kerana hak keistimewaan Melayu, dia dapat juga masuk UM walaupun hanya dapat mengikuti kursus yang paling mudah di UM iaitu Pengajian Melayu. Walaupun mengikuti kursus yang mudah, kerana kebodohannya, Anwar tetap gagal pada tahun pertama.

Sekali lagi kerana hak keistimewaan Melayu, Anwar diberi peluang untuk “repeat’ di UM. Tetapi, pada hari ini Anwar anak Ibrahim ini begitu lantang mempersoalkan hak keistimewaan Melayu yang pernah membantunya mendapatkan segulung ijazah yang sekadar “General Degree” iaitu ijazah paling rendah tarafnya kerana kebodohan Anwar. Jika tidak Anwar anak Ibrahim ini hanya seorang lepasan STPM sahaja. Manusia yang mungkin menjadi pemandu kereta taukeh-taukeh bukan Melayu.

Jika dia tidak dapat masuk UM kerana hak keistimewaan Melayu, maka dia tidak dapat menjadi wakil pelajar dan dikenali ramai termasuk oleh Tun Mahathir yang mengangkatnya naik menjadi seorang pemimpin. Tetapi, hari ini kita melihat si tanggang bodoh bernama Anwar anak Ibrahim ini sanggup menghina dan mengkeji bangsa Melayu Islam semata-mata inginkan kuasa dunia.

Students who have the potential to excel in their studies should be given equal opportunities to pursue tertiary education, said PKR adviser Datuk Seri Anwar Ibrahim.

All students, regardless of race, should have the chance to “rise to the occasion” and fulfil their potential, he stressed.

Anwar also touched on the suggestion by Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim that 10% of Universiti Teknologi Mara (UiTM) intake be open to non-Malay and foreign students.

“Khalid was only talking about opening one or two courses to non-bumiputras. But Umno views it as selling off UiTM to the Chinese,” he said at a dinner with Chinese voters in Sungai Lembu near here last night.

He said smart Chinese, Malay and Indian students should be given every opportunity to move up the ladder.

“If the Malays are smart, let them rise. The same applies to Chinese and Indians,” he said. “Who benefits from this? Everyone.

“The Government benefits and so does the economy.

“But now, we uplift Malays who are not smart. Everyone loses and the share market drops.”

He also said not all Malays were corrupt or thieves, adding that the good ones had the capability to make the country prosper

Advertisements

10 Responses

  1. itulah sebabnya Ezam tinggalkan Nuar.

    1. Sebab nak Cari makan-tidak boleh dinafi

    2. Nuar menggadai prinsip untuk menang.

    Menurut Ezam;
    a. Nuar mengatakan semua ini politik & matlamatnya untuk menang sahaja. Isu Melayu sukar- jadi terpaksa bawa isu Cina & Hindraf bagi mengap2kan orang.

    Faktanya:
    a. Jika benar dan ikhlas Nuar nak tolong orang susah, kenapa buat rumah Banglo RM 7 juta.

    -Mengapa tak contohi Tok Guru Nik Aziz, rumah sederhana murah. Mungkin kurang 20 ribu di ceruk tokkun itu.

    b. Kepada Nik Aziz & Hj Hadi & Dr. Hatta ,

    -Saya percaya jika Mahathir/Najib didakwa meliwat Saiful, Saiful bersumpah, nescaya mati-matian menegakkan hukum Najib/Mahathir perlu bersumpah bagi membuktikan kebenaran.

    Macam kes kroni, bila kena keluarga dia Halal.

  2. Pertama, saya ingin menegur penulis kerana menggunakan bahasa kesat spt bodoh dan sebagainya. Sebagai umat Melayu menulis dalam blog Anti DAP, hormatilah jati diri termasuk Bahasa Melayu. Kedua, saya bersetuju kemasukan pelajar Melayu ke universiti sebelum wujudnya sistem meritokrasi sebahagiannya adalah kerana kuota yang ada. Ketika saya masuk USM pada tahun 1989, rakan saya yang mendapat prinsipal kurang baik dalam Ekonomi STPM pun masih ditawarkan kursus Ekonomi di UKM. Sahabat saya, seorang pelajar Cina mendapat 9 A SPM hanya berpeluang ke UTM sedangkan jika dia bumiputera, dia sudahpun layak mendapat biasiswa JPA/MARA ke luar negara. Fakta ini saya rungkaikan memandangkan memang wujud anak Melayu yang masuk IPTA malah mungkin biasiswa JPA/MARA ke luar negara era 1980-an, 1990-an dan kini bergelar pegawai kerajaan, ahli perniagaan, ahli politik dsb lupa daratan; lupa betapa tanpa TONGKAT pencapaian kita tak ke mana. Mereka lupa bahawa anak bangsa kita di luar bandar dan malah di bandar yang dalam kalangan sosioekonomi sederhana/rendah masih memerlukan subsidi, masih memerlukan kuota untuk masuk ke universiti! Disebabkan meritokrasi dan pengurangan kuota JPA untuk biasiswa anak Melayu, sedarkah kita bahawa ada pelajar miskin Melayu dari kampung yang mendapat 9 A (SPM) termasuk subjek Sains dan Math, gagal mendapat biasiswa ke luar negara? Jadi kepada graduan Melayu yang kini dah berjaya tak kira dalam apapun bidang, yang masuk universiti dulunya kerana kuota, sepatah ayat aje saya nak kata bak kata Nabil….LU FIKIRLAH SENDIRI!!!!

  3. Saya sokong artikel di atas.Anwar kalau bukan DEB dan hak keitimewaan orang Melayu, mungkin tidak jejak ke UM. Beliau bukan cemerlang pun. Dari STP hingga ke UM. Lihat result beliau.Semasa di Yayasan Anda Anwar tidak berani nak ajar subjek pengajian melayu (bidang pengajian Anwar di UM) untuk peringkat menengah atas, takut dgn student.Jika PKR perintah masa tu, saya yakin Anwar tidak lepas ke UM.

  4. Nuar= Ambil sastera pun fail? lidah dah memang bercabang macam mana boleh fail???

    “Konspirasi? UM Jatuhkan Saya” kata Nuar mangsa.

    “Betul!” Kata Khalid “Flinstone” gagap.

    Dengan Bantuan Amerika;-
    Sekali lagi kerana hak keistimewaan Melayu, Anwar diberi peluang untuk “repeat’ di UM.

    “UM dicucuk hidung oleh Amerika. Sebab itu pelajar UM ketika itu tidak berkualiti”.Tuduh Anuar.

  5. Ini merupakan satu penghinaan kepada graduan UiTM, kepada graduan melayu dan bumiputra lain. Kenyataan si Tanggang tu memang berniat busuk, tak ingin melihat anak bangsa melayu meningkatkan diri, harap student UiTM sampaikan falsafah UiTM tu Tanggang Jenin tu.. Seingat kawan masa kawan belajar kat ITM (dulu belum sebut U).. ITM percaya bahawa setiap org mempunyai kebolehan/bakat/kellebihan dan ITM memberikan peluang kpd stiap org itu utk mengembangkan bakat dan kebolehan mereka.. (Maaf.. kawan ingat2 lupa.. mugkin ayat yg sebetulnya.. tapi makna yg kawan faham macamtu lah).. makna nya ITM akan memberikan peluang kpd org melayu dan bumiputra walaupujn mereka tidak cemerlang dlm SPM atau apa2 peperiksaan pra U kerana ITM percaya yg mereka ini tidak cemerlang mungkin bukan otak mereka tidak bagus tapi sebab keadaan termasuk ekonomi keluarga, tinggal dipendalaman atau sebagainya… oleh itu peluang harus diberikan kpd mereka.. kita harus sedar yg mereka yg dipendalaman dan miskin itu itu kebanyakannya adalah kaum kita bumiputra.. kalau nak ikut meritokrasi… habis la anak melayu, bumiputra di sabah serawak sana tak de peluang… memang dasar tak nak tgk bangsa maju… Ayuh semua anak2 bangsa… bangkitlah menentang manusia Tanggang Jenin ini… manusia yg begini tidak layak utk dijadikan pemimpin.. kera dihutan yg dia nak susukan.. anak2 dibiarkan… apakah ini sifat manusia? Kalau hati dah berulat… busuknya naik kemuka…

  6. Anwar kata:

    “Saya takut sumpah saya dipermainkan”

    Tapi mungkin juga hatinya kata

    “Saya takut dimakan sumpah”

    Takkan Allah nak mempermain sumpah?

  7. Inilah dia, si Tanggang.

    Tunggu saja dia jadi batu.

  8. hairan, bekas pelajar mckk pun gagal tahun pertama pengajian paling mudah di UM…jangan2 masuk mckk pun ikut pintu belakang…mmg betul lah kata-katanya “But now, we uplift Malays who are not smart. Everyone loses and the share market drops.” siapakah melayu ‘kurang cerdik’ yg dimaksudkan oleh anwar itu kalau bukan dirinya sendiri. itulah Allah dah tunjukkan apabila anwar mengata orang lain rupa2nya dia mengutuk dirinya sendiri.
    sedarlah orang2 Melayu jangan nanti mereka mahu mckk dibuka kpd bangsa asing pula.
    Ya Allah selamatkan lah negara kami, bangsa kami dan agama kami dari anasir-anasir yg tidak diingini. Amin.

  9. bangsa lain pandai sgt ke?
    pandai menipu adalah..kenyataan anwar dan khalid ibrahim cuma nk ambil hati bukan melayu.so bila melayu marah,org bukan melayu akan kata umno yg api2kan..umno adalah melayu dan melayu adalah sebahagian dr umno.peduli apa kalau org kata perkauman..bangsa lain pun perkauman sbb ada sekolah cina n sekolah tamil..cuba kita cadang ia dihapuskan.tgk apa reaksi bangsa lain?? ingat..bangsa mereka yg konon kaya (raja judi,cd pirate,ah long,gangsta,kongsi gelap,pelacur) setakat nk dapatkan sijil kelulusan boleh beli..so xyahla nk anggap mereka ni pandai2 semuanya…

  10. wo…si dsai rupanya kureng la dari aku tapi bila becakap cm terror sgt cm nenek tua kat opiz aku jerk..jawatan rendah tapi kutuk2 pak lah ..klau dia terror x ada la jawatan 2…kan2… tapi pelik cm mana anwar ni blh telepas plak..x layak btl dia ni nak ckp pasal bangsa kiter…

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: