Loh PKR sama level dengan DAP kafir harbi – Pembinaan Surau dihalang!

“Tahniah” Melayu PKR dan PAS Kelana Jaya yang telah mengundi Loh Gwo Burne. Ahli Parlimen kesayangan anda ini bersama sekumpulan Hindraf telah mengetuai satu bantahan pembinaan surau di Desa Mentari.

Ekoran kejadian itu Nik Nazmi Nizk Ahmad yang juga ahli PKR telah menumbuk Loh yang bersikap kurang ajar terhadap agama Islam. Syabas diucapkan kepadanya.

Saya sudah lama menjangkakan bahawa Loh ini adalah salah seorang ahli DAP kafir harbi tetapi bertanding dibawah tiket PKR kerana DAP tidak dapat memberi tempat untuknya bertanding.

Nampaknya golongan kafir harbi ini semakin ganas menghina dan mempersendakan agama Islam dan bangsa Melayu. Yang hairannya PAS masih tidak dapat membuka mata dan menerima hakikat bahawa sahabat mereka ini sebenarnya adalah Syaitan.

Jangan kerana fatwa Nik Aziz yang membenarkan PAS berkawan dengan syaitan untuk menjatuhkan UMNO maka membiarkan agama Islam tergadai.

LOH DIKASARI… Ahli Parlimen Kelana Jaya, Loh Gwo Burne dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa beliau dikasari oleh pembantu khas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kerusi Nik Nazmi Nik Ahmad, yang juga merupakan wakil parti itu semalam.

Ekoran beliau ditumbuk di bahagian mata kanan ketika majlis pecah tanah pembinaan Surau di Desa Mentari di sini pukul 3 petang semalam.

Loh, individu yang merakamkan perbualan peguam V.K. Lingam berkaitan aturan pelantikan hakim sehingga mencetuskan kontroversi tahun lalu, mendekati penganjur majlis tersebut selepas sekumpulan penduduk tempatan membantah pembangunan bangunan di kawasan itu.

Katanya, beliau ke tempat kejadian selepas menerima maklumat ada bantahan. Isu berkenaan yang timbul sejak dua minggu lalu seharusnya diselesaikan kelmarin.

Kata Loh, apabila beberapa kali bertanya siapa yang bertanggungjawab atas projek berkenaan pembantu Nik Nazmi menyerangnya. Kata Loh, beliau diserang apabila dikatakan “sebagai pembantu khas seharusnya mengetahui siapa pemaju projek ini.”

Walaupun pembantu khas itu telah meminta maaf tetapi jelas Loh, beliau terpaksa membuat laporan polis.

OCPD Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed mengesahkan kejadian itu berkata pihaknya sedang menyiasat kejadian tersebut.

Advertisements

16 Responses

  1. askum, saya amat bersetuju tindakan yang diambil oleh pembantu khas membelasah ahli perlimen yang cuba hina agama islam dan bangsa melayu

  2. jangan sekadar bersetuju sahaja….kalo undi pun pangkah dia apa guna..

  3. kita tgk ada ke tak nanti kempen pungut derma jikasekiranya saudara nik ditahan dan perlukan wang jaminan.. sepertimana diorang buat utk RPK… Andainya tiada… saya menyeru semua ahli pas san pkr melayu keluarlah buat demontrasi membantah dap dan kafir harbi pkr… takkan nak bela anwar sanggup dipenjara tapi bela saudara sendir takut pulak…
    harap semua melayu selangor sedar dan insaf.. bezanya DAP dgn MCA, MIC..
    cukuplah… nasib baik berlaku di selangor… kalau dikelantan… kerana lembu masuk kebun pun kena bunuh.. inikan pula penghinaan kepada agama…

  4. Pengundi Melayu & Islam di Kelana Jaya yang pangkah perakam lingam pada PRU12, teruskan menyokong beliau bagi kehancuran dan menjatuhkan maruah kamu.

  5. […] Pembinaan Surau dihalang! Loh PKR sama level dengan DAP […]

  6. Buka mata sikit le korang. Ini semua angkara UMNO Selangor yg sudah kalah. Mereka nak cetuskan masalah perkauman bg mmburukkn nama kerajaan Sgor. Mana lah org india berani bantah bina surau?

  7. Cik Norlaily.
    Itu tuduhan.. cik laily buat anggapan atau cik laily ada disana? kalau nak tuduh org umno pun biarlah logik.. jgn doh tuduh meraban.. nik nazmi tu org umno ke?

  8. apa kene mengena dgn umno plak ni cik norlaily..inilah dia contoh melayu yg menghancurkan melayu..dah terang lagi bersuluh…kafir dalam pkr punya salah nak dituding plak pada umno seislam..
    hindraf tak berani bantah buat surau???yg perhimpunan kt kl junjung muka mahatma gandhi tu apa?tak berani ke namanya tu..?

    saya tinggal di kajang..thn lepas penduduk islam di taman kami ada memohon pembinaan surau tapi dibantah oleh penduduk majoriti bukan islam..tau apa alasan mereka buat bantahan??sebab semasa pembinaan akan membahayakan anak2 mereka yang bermain di taman selain menyempitkan taman rekriasi..khir toyo pon pening kepala..sebelum tu lulus terus tangguh sampai sekarang. tu la salah satu sbb kami tolak BN dulu..tapi sekarang lagi teruk dari dulu..pentingnya kita bersatu,melayu pakatn rakyat jgnla bodoh sombong..

  9. apa yg merapu nie Cik Norlaily…
    x baik buat tuduhan seperti itu…. jika ada bukti yg UMNO hendak pecah belahkan Melayu…. kemukakan bukti….

    Pelik tapi benar… seorang wakil PKR dari Melayu dan seorang wakil PKR dari cina… masing2 ingin menegakkan kebenaran… ingin menjadi hero… tapi yg mendapat kemenangan moral, siapa?

  10. Kepada Norlaily Hussain,

    Ini bukan sebab UMNO kalah atau menang di negeri Selangor. Ini mengenai kesucian agama islam itu sendiri. Orang PKR bergaduh sesama sendiri, ada ker orang UMNO campur tangan dalam ini ?? Lain kali buat research sikit baru ler komen, janganlah pakai terjah aje.. Cerita ini memang takde dalam suara keadilan atau harakah. … jadi banyakkan membaca luaskan pandangan .. yea .. cik Norlaily Hussain

  11. Norlaily Hussain, awat u ni? Dlm keadaan saudara islam kita mempertahankan agama, u masih menimbulkan isu politik. Common! Pls wake up! Jgn menyalahkan orang sebangsa apatah lagi seagama kita. Atau u nak tunggu sehingga keistimewaan u sebagai seorang melayu islam dirobek dan dihancurkan oleh mereka yang membenci islam? So, dont join antidap.wordpress.com kalau u adalah seorang pemberontak menentang melayu dan islam.

  12. ya allah…ape nk jadi dgn negara nie…
    semakin hari urusan agamaMu semakin ditindas…
    Berilah kami kekuatan supaya dapat menentang penindasan ini….satukanlah hati umatMu ini…

  13. Kepada Cik Norlaily Hussain…,cek nampak begitu benci sekali cik norlaily kepada saudara seagama yg hanya berlainan fahaman politik…sedarlah cik Norlaily kenyataan saudari telah mencerminkan betapa cik Norlaily begitu menyanjunggi puak harbi yg terang terangan menentang kebangkitan suara islam di bumi Malaysia ni…bertaubatlah cik Norlaily akan kenyataan yang mana sy fikir telah lari sdikit dari landasan keislaman yg telah dididik sejak kecil dalam setiap sanubari umat islam kat malaysia ni…salam…Yang baik datangnya dari ALLAH yang buruk dan hina datangnya dari saya…

  14. Cik Norlalily, moga Allah sentiasa mengampunkan dosa-dosa kita yang sentiasa lalai untuk mempertahankan kemuliaan agama kita. Pemikiran seperti Cik Norlaily inilah yang selalu merisaukan kami sebagai bangsa melayu beragama Islam. Cik Norlaily masih boleh mengaitkan isu politik ketika agama Islam diperlekehkan? Cik Norlaily masih menyalahkan orang-orang seagama Cik Norlaily apabila menyaksikan orang kafir menindas mereka? Cik Norlaily masih duduk untuk mencari kesalahan orang Islam apabila isunya adalah berkenaan agama? Cik Norlaily, saya boleh lagi membuka hati untuk menyatakan Nik Nazmi bersalah kalau ianya berkenaan pembinaan kuil atau yg sewaktu dengannya. Tetapi, apabila orang kafir cuba mencampuri urusan agama kita dan mendapat pula pembelaan daripada orang yang bernamakan melayu Islam seperti Cik Norlaily, u better shut up! Komen Cik Norlaily walaupun pendek dan dangkal tetapi telah berjaya menyentap hati kami Anti DAP dan Islam. Please open your eyes. Look your surrounding. Jgn disempitkan hati dan pemikiran. Tak nak fikir pasal melayu, fikirlah pasal Islam. Please….

  15. Norlaily sudah bertukar menjadi anjeng DAP…bagussnya DAP…

  16. Norlaily Hussain……..

    Aku tak pasti, dia ni betul ke Norlaily Hussain.
    Ke DAP kafir harbi yang menyamar sebagai Norlaily Hussain………

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: