Majlis Peguam anjing belaan DAP kafir harbi menganggu gugat sistem penghakiman dan sistem demokrasi negara

Penulis : METSADA

Anwar terkorban n Majlis Peguam sebagai galang ganti…Tun dah nampak
sebab itu cakap awal2 kerajaan kene tanggung laa kesan2 buruk akibat
pindaan utk letak kehakiman mengatasi eksekutif…kene seimbang n
tunduk taat pada institusi Agong..

jadi US neh selari n senada dgn Majlis Peguam…wakil mereka Anwar dah
terkorban n terdedah…dah sukar diselamatkan..tinggal Ambiga sahaja…

So apa lagi?…nak tunggu apa lagi??

lagi satu apa hak n apa kejadah Majlis Peguam campur urusan
politik??nak jadik mcm pakistan??bukan ke pakistan hasil kerja CIA utk
porak peranda n jadik lemah….

Aku sarankan demi survival Melayu Islam..profesion undang2 diharamkan
terlibat politik..sebab mereka telah pun berada sebelah kaki dlm 3
cabang pemerintahan n pentadbiran negara…profesion undang2 seperti
hakim n peguam tidak sekali2 dibenarkan terlibat politik…sebab mereka
khusus kepada insitusi kehakiman …takkan mereka nak konker 2 cabang
kehakiman n politik??apa nak jadik pada dasar n corak pentadbiran
negara bila satu kelompok n tahap pemikiran menguasai 2 cabang negara???

sebab tuh negara kita bermasalah…peguam2 seperti Zaid karpal ambga
etc..n hakim korup etc yg bila ada masa akan hantam n kutuk politik n
amik kesempatan…

lagi satu…bila peguam2 neh jadik ahli politik n ada kuasa…mereka
akan sesuka hati buat tafsiran perlembagaan..sesuka hati tukar n pinda
berdasarkan kemahuan mereka tanpa peduli kontrak sosial etc…

cuba korang tengok apa tafsiran karpal pasal kontrak sosial..apa
tafsiran mereka pasal perlembagaan n keistimewaan org melayu n
bumis…majoriti peguam non melayu adalah DAP…

cuba korang pk kenapa??…apa kesan bila peguam2 jenis ini dapat kuasa
politik???…undang2 n tafsiran dlm tangan..tunggu dapat kuasa politik
sahaja…2-2 dapat habis punah ranah jadik seperti pakistan…

Sebab itu kita kene faham maksud separation of power….separation of
politic n judisciary….minyak n air konpem x leh campur..so amalan
kita dah x betul dgn benarkan Majlis Peguam n loyar2 agen mereka
menyusup masuk dalam politik melalui DAP etc…ini adalah
salah…tengok n nilai sendirilah tentang Kua, KArpal, Ambiga,
etc…satu n x pernah pun cakap positif berkaitan tentang melayu n
bumis…x d satu pun kenyataan positif utk perpaduan n kestabilan
politik..yg ada ialah tuduh UMNO..tuduh konspirasi..tuduh 13 mei..tuduh
itu ini…

Bertindaklah melayu….korang sebenarnya dah 45% dlm proses kehancuran seluruh negara…
yg berani pertikai n hina sultan adalah peguam yakni drp insitusi
kehakiman…bermakna peguam aka majlis peguam aka kehakiman negara
sudah cmapur tangan dalam semua…politik mereka kacau insitusi raja n
agong pun mereka kacau……tafsiran mereka buat sesedap rasa….mcm
laa perlembagaan n undang2 hak milik mereka n mereka yg buat…kalu
korang lum nampak lagi…x pe..ni satu lagi…

Dlm sidang parlimen..korang x perasan ke peguam2 terutama drp DAP aka
Majlis Peguam selalu kacau n bising …mereka bukan setakat hantam
kerajaan tapi turut selalu kacau n hantam speakar…selalu pertikai
aturan mesyuarat n peraturan mesyuarat….sampai pertikai itu ini sebab
x ikut kehendak mereka….ini merugikan masa ….byk urusan utama soal
kenegaraan n kebajikan rakyat terabai ….perhatikanlah tokoh2 mereka
seperti poh kuan, karpal, etc…

insaflah….hentikanlah semua ini…jgn benarkan kehakiman melalui
Majlis Peguam yg merekrut agen2 mereka utk menyusup masuk politik n
gugat perlembagaan n separation of powers…pls selamatkan negara
anda…anda masih belum faham??…lebih baik anda jadik petani n jgn
campur urusan politik sebab anda memang x d kelayakan sama
sekali…nanti negara n rakyat akan rugi sebab jika anda jadik MP..anda
x d kelayakan….MP pulak jadik PM…parah giler sebab dah ler x d
kelayakan…x tahu apa laks..

Penulis : METSADA

Anwar terkorban n Majlis Peguam sebagai galang ganti…Tun dah nampak sebab itu cakap awal2 kerajaan kene tanggung laa kesan2 buruk akibat pindaan utk letak kehakiman mengatasi eksekutif…kene seimbang n tunduk taat pada institusi Agong..

jadi US neh selari n senada dgn Majlis Peguam…wakil mereka Anwar dah terkorban n terdedah…dah sukar diselamatkan..tinggal Ambiga sahaja…

So apa lagi?…nak tunggu apa lagi??

lagi satu apa hak n apa kejadah Majlis Peguam campur urusan politik??nak jadik mcm pakistan??bukan ke pakistan hasil kerja CIA utk porak peranda n jadik lemah….

Aku sarankan demi survival Melayu Islam..profesion undang2 diharamkan terlibat politik..sebab mereka telah pun berada sebelah kaki dlm 3 cabang pemerintahan n pentadbiran negara…profesion undang2 seperti hakim n peguam tidak sekali2 dibenarkan terlibat politik…sebab mereka khusus kepada insitusi kehakiman …takkan mereka nak konker 2 cabang kehakiman n politik??apa nak jadik pada dasar n corak pentadbiran negara bila satu kelompok n tahap pemikiran menguasai 2 cabang negara???

sebab tuh negara kita bermasalah…peguam2 seperti Zaid karpal ambga etc..n hakim korup etc yg bila ada masa akan hantam n kutuk politik n amik kesempatan…
Back to top
View user’s profile Send private message Send e-mail
METSADA
Panelis Senior
Panelis Senior

Joined: Apr 16, 2008
Posts: 255
Location: Israel

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 9:52 am Post subject: Reply with quote
lagi satu…bila peguam2 neh jadik ahli politik n ada kuasa…mereka akan sesuka hati buat tafsiran perlembagaan..sesuka hati tukar n pinda berdasarkan kemahuan mereka tanpa peduli kontrak sosial etc…

cuba korang tengok apa tafsiran karpal pasal kontrak sosial..apa tafsiran mereka pasal perlembagaan n keistimewaan org melayu n bumis…majoriti peguam non melayu adalah DAP…

cuba korang pk kenapa??…apa kesan bila peguam2 jenis ini dapat kuasa politik???…undang2 n tafsiran dlm tangan..tunggu dapat kuasa politik sahaja…2-2 dapat habis punah ranah jadik seperti pakistan…

Sebab itu kita kene faham maksud separation of power….separation of politic n judisciary….minyak n air konpem x leh campur..so amalan kita dah x betul dgn benarkan Majlis Peguam n loyar2 agen mereka menyusup masuk dalam politik melalui DAP etc…ini adalah salah…tengok n nilai sendirilah tentang Kua, KArpal, Ambiga, etc…satu n x pernah pun cakap positif berkaitan tentang melayu n bumis…x d satu pun kenyataan positif utk perpaduan n kestabilan politik..yg ada ialah tuduh UMNO..tuduh konspirasi..tuduh 13 mei..tuduh itu ini…

Bertindaklah melayu….korang sebenarnya dah 45% dlm proses kehancuran seluruh negara…
Back to top
View user’s profile Send private message Send e-mail
METSADA
Panelis Senior
Panelis Senior

Joined: Apr 16, 2008
Posts: 255
Location: Israel

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 10:06 am Post subject: Reply with quote
yg berani pertikai n hina sultan adalah peguam yakni drp insitusi kehakiman…bermakna peguam aka majlis peguam aka kehakiman negara sudah cmapur tangan dalam semua…politik mereka kacau insitusi raja n agong pun mereka kacau……tafsiran mereka buat sesedap rasa….mcm laa perlembagaan n undang2 hak milik mereka n mereka yg buat…kalu korang lum nampak lagi…x pe..ni satu lagi…

Dlm sidang parlimen..korang x perasan ke peguam2 terutama drp DAP aka Majlis Peguam selalu kacau n bising …mereka bukan setakat hantam kerajaan tapi turut selalu kacau n hantam speakar…selalu pertikai aturan mesyuarat n peraturan mesyuarat….sampai pertikai itu ini sebab x ikut kehendak mereka….ini merugikan masa ….byk urusan utama soal kenegaraan n kebajikan rakyat terabai ….perhatikanlah tokoh2 mereka seperti poh kuan, karpal, etc…

insaflah….hentikanlah semua ini…jgn benarkan kehakiman melalui Majlis Peguam yg merekrut agen2 mereka utk menyusup masuk politik n gugat perlembagaan n separation of powers…pls selamatkan negara anda…anda masih belum faham??…lebih baik anda jadik petani n jgn campur urusan politik sebab anda memang x d kelayakan sama sekali…nanti negara n rakyat akan rugi sebab jika anda jadik MP..anda x d kelayakan….MP pulak jadik PM…parah giler sebab dah ler x d kelayakan…x tahu apa laks..

Advertisements

3 Responses

  1. Anwar telah dapat meloloskan diri;

    1. Adakah anwar wanita

    2. Adakah dia baik?

    Ada Pendapat Ulama:Mengapa Allah tak menurunkan pertuduhan kepada lelaki. Kerana lelaki bukan lemah. Oleh itu jika cara ada pengadilan, Anwar boleh didakwa.

    Tidak perlu 4 saksi. Kecuali nak mendakwa wanita berzina atau dihukum secara 100 sebata.

    Kalau nak cari 4 saksi, ramailah perogol yang terlepas. Ini bukan keadilan Islam.

    Ayat ini telah jelas maksudnya dan tidak perlu penafsiran lain.

    “Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita baik-baik berbuat zina dan
    mereka tidak mendatangkan empat orang saksi maka deralah mereka (yang
    menuduh itu) lapan puluh kali pukulan dan janganlah kamu terima
    kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang
    yang fasiq”.(An Nisa” ayat 4 )

    Tolong fwdkan kepada Mufti Perlis untuk lanjutan.

    4 orang saksi untuk zina sahaja. Kerana ketika itu org Arab jahiliyyah menjadikan sex dg wanita sebagai aktiviti rutin. Selepas perang mereka sex.

    4 orang saksi beriman

    1. Jadi bagi tidak menjadikan amalan sex dgn wanita ini membiak dikalangan orang yg telah mukmin, jika mereka melaku sex sampai diperhatikan, mereka akan terhukum 100 sebatan. Liwat lelaki secara normal bukan perlakuan yg akan merebak sekalipun dilakukan dihadapan orang sehingga ada 4 saksi beriman.

    2.Bukti video pun menurut Hj Hadi tak boleh. Dan dalam Quran tiada hukuman rejam, sesetengah berpendapat ia dicedok dari fahaman lain.

    Sekiranya ada bukti, patutlah dihukum mengikut undang2 pemerintah.

  2. Disebat 100x

    1. Ada 4 saksi beriman yang tak terlibat dosa besar/pelaku melakukan zina itu.

    Atau pun

    2. Pelaku secara sukarela menghebahkan secara terbuka.

    Untuk zina. Supaya amalan itu tak membiak dikalangan org beriman.

  3. Sbb tu sampai mati aku xkan pangkah DAP jahanam ni!!!! Org yg boleh bersekongkol dgn DAP memang kotor! Jelas terang lagi bersuluh:

    1. DAP tolak Islam!!
    2. DAP nak hapuskan keistimewaan yg ada pada Melayu
    3. DAP biadap dgn Sultan!

    Oi org Melayu! Klau iya pon x suka atau benci UMNO, knp tergamak pangkah DAP ni? Takkan x boleh berfikir lebih sikit? Bukan byk, sikit je, tgk je apa jadi kat Melayu Singapura dah cukup. Sama kata DAP tak sama dgn PAP? x sama tang ‘D’ ngan ‘P’ je, misi mereka sama. ‘Lenyap’kan Melayu!

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: