Ternyata Anwar penipu… Menteri Turki sendiri beri penjelasan

KUALA LUMPUR: The Turkish Embassy here gave refuge to Parti Keadilan
Rakyat (PKR) de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim last week based
on humanitarian grounds, Turkey’s Foreign Minister Ali Babacan
clarified today.

He also emphasised that Anwar stayed at the
ambassador’s house and not at the embassy, as reported by several news
organisations.

“There was no political aspect to it. It was 100 per cent based on
humanitarian aspects,” Babacan told reporters on the sidelines of the
Eight Developing Islamic Countries (D-8) Summit here.

He
revealed that Anwar “actually” applied to the embassy for protection as
the opposition leader was concerned about his personal safety.

“Our ambassador here opened his house to him (Anwar). He stayed at the
house for 26 hours and not at our embassy. When he (Anwar) felt
comfortable, he decided to leave the house on his own.”

On June 30, Anwar caused a stir when he sought refuge at the
Turkish embassy at Jalan Ampang here, claiming he had received death
threats, in the wake of a sodomy allegation made by his aide.

Advertisements

Majlis Peguam anjing belaan DAP kafir harbi menganggu gugat sistem penghakiman dan sistem demokrasi negara

Penulis : METSADA

Anwar terkorban n Majlis Peguam sebagai galang ganti…Tun dah nampak
sebab itu cakap awal2 kerajaan kene tanggung laa kesan2 buruk akibat
pindaan utk letak kehakiman mengatasi eksekutif…kene seimbang n
tunduk taat pada institusi Agong..

jadi US neh selari n senada dgn Majlis Peguam…wakil mereka Anwar dah
terkorban n terdedah…dah sukar diselamatkan..tinggal Ambiga sahaja…

So apa lagi?…nak tunggu apa lagi??

lagi satu apa hak n apa kejadah Majlis Peguam campur urusan
politik??nak jadik mcm pakistan??bukan ke pakistan hasil kerja CIA utk
porak peranda n jadik lemah….

Aku sarankan demi survival Melayu Islam..profesion undang2 diharamkan
terlibat politik..sebab mereka telah pun berada sebelah kaki dlm 3
cabang pemerintahan n pentadbiran negara…profesion undang2 seperti
hakim n peguam tidak sekali2 dibenarkan terlibat politik…sebab mereka
khusus kepada insitusi kehakiman …takkan mereka nak konker 2 cabang
kehakiman n politik??apa nak jadik pada dasar n corak pentadbiran
negara bila satu kelompok n tahap pemikiran menguasai 2 cabang negara???

sebab tuh negara kita bermasalah…peguam2 seperti Zaid karpal ambga
etc..n hakim korup etc yg bila ada masa akan hantam n kutuk politik n
amik kesempatan…

lagi satu…bila peguam2 neh jadik ahli politik n ada kuasa…mereka
akan sesuka hati buat tafsiran perlembagaan..sesuka hati tukar n pinda
berdasarkan kemahuan mereka tanpa peduli kontrak sosial etc…

cuba korang tengok apa tafsiran karpal pasal kontrak sosial..apa
tafsiran mereka pasal perlembagaan n keistimewaan org melayu n
bumis…majoriti peguam non melayu adalah DAP…

cuba korang pk kenapa??…apa kesan bila peguam2 jenis ini dapat kuasa
politik???…undang2 n tafsiran dlm tangan..tunggu dapat kuasa politik
sahaja…2-2 dapat habis punah ranah jadik seperti pakistan…

Sebab itu kita kene faham maksud separation of power….separation of
politic n judisciary….minyak n air konpem x leh campur..so amalan
kita dah x betul dgn benarkan Majlis Peguam n loyar2 agen mereka
menyusup masuk dalam politik melalui DAP etc…ini adalah
salah…tengok n nilai sendirilah tentang Kua, KArpal, Ambiga,
etc…satu n x pernah pun cakap positif berkaitan tentang melayu n
bumis…x d satu pun kenyataan positif utk perpaduan n kestabilan
politik..yg ada ialah tuduh UMNO..tuduh konspirasi..tuduh 13 mei..tuduh
itu ini…

Bertindaklah melayu….korang sebenarnya dah 45% dlm proses kehancuran seluruh negara…
yg berani pertikai n hina sultan adalah peguam yakni drp insitusi
kehakiman…bermakna peguam aka majlis peguam aka kehakiman negara
sudah cmapur tangan dalam semua…politik mereka kacau insitusi raja n
agong pun mereka kacau……tafsiran mereka buat sesedap rasa….mcm
laa perlembagaan n undang2 hak milik mereka n mereka yg buat…kalu
korang lum nampak lagi…x pe..ni satu lagi…

Dlm sidang parlimen..korang x perasan ke peguam2 terutama drp DAP aka
Majlis Peguam selalu kacau n bising …mereka bukan setakat hantam
kerajaan tapi turut selalu kacau n hantam speakar…selalu pertikai
aturan mesyuarat n peraturan mesyuarat….sampai pertikai itu ini sebab
x ikut kehendak mereka….ini merugikan masa ….byk urusan utama soal
kenegaraan n kebajikan rakyat terabai ….perhatikanlah tokoh2 mereka
seperti poh kuan, karpal, etc…

insaflah….hentikanlah semua ini…jgn benarkan kehakiman melalui
Majlis Peguam yg merekrut agen2 mereka utk menyusup masuk politik n
gugat perlembagaan n separation of powers…pls selamatkan negara
anda…anda masih belum faham??…lebih baik anda jadik petani n jgn
campur urusan politik sebab anda memang x d kelayakan sama
sekali…nanti negara n rakyat akan rugi sebab jika anda jadik MP..anda
x d kelayakan….MP pulak jadik PM…parah giler sebab dah ler x d
kelayakan…x tahu apa laks..

Penulis : METSADA

Anwar terkorban n Majlis Peguam sebagai galang ganti…Tun dah nampak sebab itu cakap awal2 kerajaan kene tanggung laa kesan2 buruk akibat pindaan utk letak kehakiman mengatasi eksekutif…kene seimbang n tunduk taat pada institusi Agong..

jadi US neh selari n senada dgn Majlis Peguam…wakil mereka Anwar dah terkorban n terdedah…dah sukar diselamatkan..tinggal Ambiga sahaja…

So apa lagi?…nak tunggu apa lagi??

lagi satu apa hak n apa kejadah Majlis Peguam campur urusan politik??nak jadik mcm pakistan??bukan ke pakistan hasil kerja CIA utk porak peranda n jadik lemah….

Aku sarankan demi survival Melayu Islam..profesion undang2 diharamkan terlibat politik..sebab mereka telah pun berada sebelah kaki dlm 3 cabang pemerintahan n pentadbiran negara…profesion undang2 seperti hakim n peguam tidak sekali2 dibenarkan terlibat politik…sebab mereka khusus kepada insitusi kehakiman …takkan mereka nak konker 2 cabang kehakiman n politik??apa nak jadik pada dasar n corak pentadbiran negara bila satu kelompok n tahap pemikiran menguasai 2 cabang negara???

sebab tuh negara kita bermasalah…peguam2 seperti Zaid karpal ambga etc..n hakim korup etc yg bila ada masa akan hantam n kutuk politik n amik kesempatan…
Back to top
View user’s profile Send private message Send e-mail
METSADA
Panelis Senior
Panelis Senior

Joined: Apr 16, 2008
Posts: 255
Location: Israel

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 9:52 am Post subject: Reply with quote
lagi satu…bila peguam2 neh jadik ahli politik n ada kuasa…mereka akan sesuka hati buat tafsiran perlembagaan..sesuka hati tukar n pinda berdasarkan kemahuan mereka tanpa peduli kontrak sosial etc…

cuba korang tengok apa tafsiran karpal pasal kontrak sosial..apa tafsiran mereka pasal perlembagaan n keistimewaan org melayu n bumis…majoriti peguam non melayu adalah DAP…

cuba korang pk kenapa??…apa kesan bila peguam2 jenis ini dapat kuasa politik???…undang2 n tafsiran dlm tangan..tunggu dapat kuasa politik sahaja…2-2 dapat habis punah ranah jadik seperti pakistan…

Sebab itu kita kene faham maksud separation of power….separation of politic n judisciary….minyak n air konpem x leh campur..so amalan kita dah x betul dgn benarkan Majlis Peguam n loyar2 agen mereka menyusup masuk dalam politik melalui DAP etc…ini adalah salah…tengok n nilai sendirilah tentang Kua, KArpal, Ambiga, etc…satu n x pernah pun cakap positif berkaitan tentang melayu n bumis…x d satu pun kenyataan positif utk perpaduan n kestabilan politik..yg ada ialah tuduh UMNO..tuduh konspirasi..tuduh 13 mei..tuduh itu ini…

Bertindaklah melayu….korang sebenarnya dah 45% dlm proses kehancuran seluruh negara…
Back to top
View user’s profile Send private message Send e-mail
METSADA
Panelis Senior
Panelis Senior

Joined: Apr 16, 2008
Posts: 255
Location: Israel

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 10:06 am Post subject: Reply with quote
yg berani pertikai n hina sultan adalah peguam yakni drp insitusi kehakiman…bermakna peguam aka majlis peguam aka kehakiman negara sudah cmapur tangan dalam semua…politik mereka kacau insitusi raja n agong pun mereka kacau……tafsiran mereka buat sesedap rasa….mcm laa perlembagaan n undang2 hak milik mereka n mereka yg buat…kalu korang lum nampak lagi…x pe..ni satu lagi…

Dlm sidang parlimen..korang x perasan ke peguam2 terutama drp DAP aka Majlis Peguam selalu kacau n bising …mereka bukan setakat hantam kerajaan tapi turut selalu kacau n hantam speakar…selalu pertikai aturan mesyuarat n peraturan mesyuarat….sampai pertikai itu ini sebab x ikut kehendak mereka….ini merugikan masa ….byk urusan utama soal kenegaraan n kebajikan rakyat terabai ….perhatikanlah tokoh2 mereka seperti poh kuan, karpal, etc…

insaflah….hentikanlah semua ini…jgn benarkan kehakiman melalui Majlis Peguam yg merekrut agen2 mereka utk menyusup masuk politik n gugat perlembagaan n separation of powers…pls selamatkan negara anda…anda masih belum faham??…lebih baik anda jadik petani n jgn campur urusan politik sebab anda memang x d kelayakan sama sekali…nanti negara n rakyat akan rugi sebab jika anda jadik MP..anda x d kelayakan….MP pulak jadik PM…parah giler sebab dah ler x d kelayakan…x tahu apa laks..

Nasihat Brader Bro Kepada Semua Orang Melayu – Bahagian Pertama

Malam minggu yang lepas, saya bersama
rakan-rakan saya bersembang di salah sebuah kedai mamak di Kampung
Medan, Petaling Jaya. Bermacam-macam isu hangat telah kami bincangkan,
tentang politik tanahair, mengenai masalah kepimpinan, isu kenaikan
harga minyak, dan yang hangatnya perbualan kami malam itu adalah
berkenaan isu perkauman. Pada mulanya saya hanya mendengar dengan
sambil lewa sahaja kerana kebanyakkan isu-isu ini saya dah baca di
dalam internet, surat khabar dan melalui cerita rakan-rakan yang lain.

Yang
nyatanya saya dah jelak dengan isu kepimpinan, isu kenaikan harga
minyak, isu politik, isu yang terbaru iaitu isu liwat Anuar Ibrahim.
Tapi saya sungguh tertarik dan berminat mendengar cerita dari seorang
yang saya panggil Brader “Bro” sahaja. Sebab satu lagi dia ini asyik
sebut bro, bro, bro. Aku tak kisah, biasalah sekarang ni perkataan
“bro” ni dah jadi trend bila bercakap dengan orang. Aku pun biasa juga
gunakan perkataan “bro” ini.

Dia ni
sebenarnya sebelum tu duduk meja berhampiran kami, setelah dia pasang
telinga dan sedikit demi sedikit menghampiri meja kami seterusnya bagi
salam dan terus duduk bersebelahan dengan kerusi saya. Dia pun masuk
dari satu cerita ke satu cerita. Macam seperti sudah kenal lama
lagaknya. Saya tertarik dengan gaya penceritaannya dan gaya bahasa yang
digunakannya, amat menarik perhatian kami semua di situ. Di tambah pula
soalan-soalan serta pertanyaan-pertanyaan daripada kami semuanya
dijawab dengan jelas dan mudah untuk kami fahami. Brader “Bro” ni
nampak muda lagi lebih kurang dalam 30-an dari raut wajahnya yang saya
dapat lihat. Saya pun ambil PDA saya di dalam beg dan terus
merakamkannya sebagai rujukan saya serta sebagai bahan saya di blog
ini. Tapi saya betul-betul terlupa nak bertanyakan namanya. Mungkin
suatu hari nanti saya akan bertemunya kembali. Sunggul “cool” Brader
“Bro” ini.


Banyak juga sebenarnya yang saya masih belum tahu dah
faham terutamanya hak-hak dan kepentingan orang melayu di negara ini
dan tentang “semangat orang-orang melayu”. Hal inilah yang Brader “Bro”
ni cerita dengan panjang lebar kepada kami malam itu. Bermula dari
pukul 11.30 malam berlarutan hingga hampir Azan Subuh. Mengantuk kami
jadi hilang kerana leka mendengar ceritanya, hampir 20 gelas air kami
minum tinggal diatas meja hingga ke episod akhir.


Disini saya
akan cuba mengedit dan menapis segala bentuk yang saya rasa tidak
sesuai di tulis atau diceritakan kerana mungkin bersifat sensitif
kepada sesetengah kaum. Risau juga saya akan akibatnya. Mana-mana
bahagian yang yang terlepas dari tapisan saya ini saya memohon ampun
dan maaf sekiranya menghiris hati dan perasaan orang. Tidak terpikir
atau terlintas di hati saya untuk berbuat demikian. Maafkan saya.
Tetapi pada pengamatan saya, cerita ini bagus di kongsi bersama dengan
anda dan juga sebagai bahan di blog saya ini. Terpulang lah kepada
pembaca semua untuk memahaminya dan menilaikannya. Jika terdapat
kesilapan ataupun faktanya kurang tetap, saya minta diperbetulkan dan
di tegur. Saya juga akan menceritakan sepertimana gaya Brader “Bro” itu
bercakap dalam maksud kata lain “bahasa pasar” seperti percakapan
sehari-harian kita. Supaya memudahkan anda juga untuk memahami isi
kandung cerita ini. Saya akan mengeluarkan cerita ini secara
berperingkat-peringkat kerana ianya agak panjang dan mungkin
membosankan anda membacanya nanti.


Ceritanya bermula setelah
saya bercerita tentang hak-hak dan ketuanan melayu di Malaysia ini. Dan
Tindakan Majlis Peguam menganjurkan serta mempersoalkan “Kontrak
Sosial” bersama Ahli-ahli panel yang dijemput dan dibincangkan secara
terbuka di Auditorium Majlis Peguam baru-baru ini.. Seterusnya saya
bercerita tentang kemarahan “segelintir” orang melayu sahaja di dalam
forum tersebut. Dan kemudian mereka membuat rancangan untuk menubuhkan
“Pertubuhan Pribumi Perkasa” (PPP). Saya pun mula “promote” PPP ni
kepada Brader “Bro” ini. Di samping tu saya mengajak dia menyertai
Pertubuhan ini. Apa beliau katakana? Ikutilah kisah ini ………………….



EPISOD 1 – KISAH SEBELUM MERDEKA

Bro!
bukan masalah nyer bagus ker tak bagus pertubuhan ini, tapi nak
mempertahankan hak awak-awak gak dan semua penduduk bumiputera kt
malaysia ni. Kita tak nak bangsa asing ni melampau sangat bersuara dan
mempertikaikan hak-hak ini dan layanan istemewa kerajaan kepada kita.
Kita berhak bro!. Moyang-moyang dengan Datuk-datuk diorang ni (kecuali
komunis bintang 3) semuanyer paham-paham dan setuju mengenai hak-hak
bumiputra ni. Cuma anak, cucu dan cicit mereka jer yang tak pueh hati
dan dia orang ni akan cuba nak mendapatkan hak sama rata dengan orang
melayu kalau boleh. Apa cara sekalipun dia akan cuba. Dia orang ni
hanya menunggu masa sesuai untuk mengemukakan usul-usul mereka.
Kalaupun 10 perkara mereka usulkan, jika dapat 1 pun dah cukup bagus.
Dia tunggu masa lain plak yg 9 lagi tu, sampai tinggal 0 ler senang
cakap. Baru diorang akan pueh hati.


Tapi Bro! Terus terang saya
cakap, la ni kebanyakkan orang melayu…..sorry lah bro nak cakap ni..
tak sampai hati… tapi ini penting bro! aku kene cakap jugak..
kebanyakkan orang melayu la ni buat-buat lupa ….esok dah tersedar
dari lamunan baru nak tergadah. Baru nak gi masuk persatuan, belajar
silat, belajar menembak, belajar buat bom, semuanya “baru nak
belajar”…. ni aku nak tujukan pada generasi anak melayu selepas
merdeka. Aku yakin generasi sebelum merdeka ni (yang masa tu masih
keciklagi dan belum baligh lagi tak kira ler) cukup cinta dan sayangkan
negara ni bro. Mereka semua berani-berani bro, gagah-gagah bro, dan
macam-macam “ilmu” bro diorang pakai. Pasalnya masa tu kira “terpaksa”
bro nak lawan penjajah termasuk british, jepun,komunis bintang tiga .
Terseksa hidup dia orang bro.Masing-masing duduk rumah pun tak senang,
duduk dalam ketakutan, yg makan ubi kayu, mati kebulur pun ada, kene
tembak, kene rogol, macam-macam lagilah bro. Yang mana takut tu bro dan
pentingkan diri sendiri, sanggup join penjajah ni dan jadi talibarut,
maksudnya bersengkokol lah macam tu . Asalkan tak mati katak, dan pastu
boleh dapat upah “wang” yang bagi maklumat. Asalkan mereka selamat.


Yang
mana berani tu masing-masing masuk “pertubuhan” ataupun persatuan,ada
yang masuk jadi soljar, bergerak dlm kumpulan tertentu, pergi buat
serang hendap, nak lawan musuh. Pakai keris ngan parang jer bro! aku
ingat yg tak bawak apa-apa pun ader jugak..cuma bawak telur 2
biji…tapi mereka berani bro! – kami semua tergelak sekejap. Yang aku
nak cakap kat sini bahawa dia orang ni semua, sungguh bersemangat,
sungguh berani, sungguh professional dan yang penting nya mereka
bersatu-padu bro!, Semata-mata nak lawan dengan penjajah. Tidak sia-sia
usaha dan perjuangan mereka bro! Akhirnya negara kita bebas dari
penjajah dan merdeka pada 31 Ogos 1957. Korang semua tidak pernah rasa
, termasuk aku sekalilah, tapi banyak dah orang-orang tua bercerita
pada aku bro! dapat juga feel tu bro! – kami tergelak sekali lagi,
dengan gaya dan mimik mukanya itu. Kemudian dia meneruskan kata-katanya
lagi. Selepas itu bro!, Walaupun negara sudah merdeka tapi negara masih
tak aman lagi, keadaan masih darurat lagi kerana ancaman PKM – Parti
Komunis Malaya, tidak payahlah aku sebut sapa-sapa yang menganggotai
parti ni. Korang dah tahukan? Walau macammanapun melayu ada jugak jadi
ahli PKM ni. Kalau mati melayu ni tengah berperang kompom masuk neraka
bro! Dia orang ini berjuang nak jadikan tanah melayu ni negara komunis.
Tak mahu mengiktiraf agama Islam, tak mahu juga mengiktiraf agung
sebagai ketua negara – Chin Peng lah kot akan jadi calon presidennya.
Tapi akhirnya tak kesampaian jugak hajat dia orang ni. Akhirnya mereka
tunduk kepada kuasa org melayu pada masa tu – kemudian mereka letak
senjata dan menyerah kalah pada 2 Disember 1989 secara rasminya. Mereka
akhirnya mengiktiraf Agung kita dan perlembagaan negara kita. Dia orang
ni berjuang lebih kurang 40 tahun jugak bro! Tinggal dalam hutan jer.
Tapi Bro! ini semua cerita lama Bro! Aku nak cerita pulak hal lepas
merdeka ni.Ini lagi penting bro! kamu kene dengar aku nak cerita ni.
Kalau kamu semua haus , kamu order lagi air, kali ni aku belanja korang
pulak, yang tadi korang minum tu bayar sendiri, kalau nak makan pun
boleh tapi bayar sendiri jugak. – kami tergelak sekali lagi.

Lim Guan Eng tak tahu malu vs Pak Lah yang pendek akal

Dulu DAP kafir harbi inilah yang begitu lantang menolak rancangan Jalan Lingkaran Luar Pulau Pinang (PORR) kerana pelbagai alasan tak masuk akal. Tetapi, kini setelah memerintah kerajaan Pulau Pinang DAP kafir harbi ini cukup lantang meminta perkara-perkara yang tidak patut mereka desak. Tetapi, pada hari ini kerajaan negeri di bawah keluarga Lim kafir harbi meminta bayaran pampasan sehingga RM4.7 billion.

Sememangnya apabila Pak Lah yang pendek akal mengumumkan pelbagai project seperti monorel, jambatan Pulau Pinang kedua serta projek lama PO. Saya betul-betul dapat merasakan dia seorang pemimpin yang kurang cerdik dan tidak terlalu kurang ajar jika saya cakapkan Pak Lah ini sebenarnya bodoh kerana tidak memikirkan impaknya kepada masyarakat Malaysia secara umum.

Cuba anda bayangkan bahawa faedah daripada pembinaan projek tetra hebat itu hanya akan dapat dinikmati oleh penduduk di pulau sahaja yang pada masa tersebut telah nampak jelas mula menyokong DAP kafir harbi. Manakala orang-orang Melayu Pulau Pinang yang rata-rata tinggal di Seberang Prai akan tidak mendapat faedah langsung jika ada pun mungkin impaknya amat kecil.

Sikap bodoh Pak Lah yang cuba memikat hati pengundi bukan Melayu dengan menjanjikan pelbagai projek menggunakan wang Petronas adalah tindakan yang tidak masuk akal.

Saya yang tidak mempunyai pengetahuan dan pengalaman politik mendalam sudah dapat membaca bahawa ramai bukan Melayu sudah mula memakan umpan perkauman yang dimainkan oleh DAP kafir harbi melalui blog-blog pemimpin mereka serta pengikut pro DAP kafir harbi. Saya amat dikenali di kalangan rakan-rakan sebagai seorang yang suka membaca dan akan menghabiskan masa membaca pelbagai informasi tidak kira melalui Internet, ebook, audiobook ataupun buku tradisional bercetak.

Sikap tidak suka membaca Pak Lah menyebabkan dia kurang bijak dan sering membuat keputusan yang salah dan tidak tepat. Ditambah pula dengan sikapnya yang ingin menjadi popular. Dalam artikel terdahulu, saya pernah tegaskan bahawa hampir semua buku yang saya baca mengenai menjadi pemimpin hebat, anda tidak boleh menjadi pemimpin yang popular. Ini kerana tindakan dan keputusan pemimpin yang hebat hanya boleh difahami oleh 5% pengikut, pekerja atau rakyat. Jadi, keputusan tersebut akan sering menjadi tidak popular keran 95% orang bawahan tidak memahaminya. Tetapi, selepas zaman beredar, barulah mereka ini menyedari betapa hebatnya keputusan dan tindakan pemimpin agung itu.

Berbalik kepada kes PORR, sekarang ini selepas memerintah negeri Pulau Pinang, DAP kafir harbi mula menuntut janji yang ditaburkan oleh pemimpin kurang cerdik seperti Pak Lah ini… Malah, mereka mengatakan BN ‘buruk siku’ dan sebagainya.

Hakikatnya, jika PR benar-benar mementingkan keselesaaan rakyat Malaysia secara keseluruhannya, mereka patutnya melupakan projek super mega. Tetapi disebabkan PR hanya memperjuangkan bangsa bukan Melayu, maka mereka akan meminta projek ini kerana ianya memberi banyak faedah kepada penyokong DAP kafir harbi. DAP kafir harbi tidak pernah cuba memperjuangkan rakyat Malaysia terutamanya bangsa Melayu. Setiap tindakan dan perjuangan mereka hanya ingin memastikan Ketuanan Melayu jatuh tersungkur.

Tun Dr Mahathir bercerita pasal PEMBODEK



1. Pada sidang akhbar untuk menerangkan berkenaan laporan polis
terhadap Hakim Ian Chin, seorang pemberita asing menyalahkan saya
kerana pentadbiran kuku besi Perdana Menteri.



2. Kononnya sikapnya ini diperturunkan daripada saya. Malahan pemberita
itu juga mengatakan yang saya lebih buruk daripada Dato Seri Abdullah.



3. Media Barat dan pengkritik-pengkritik saya di kalangan pembangkang
dan sesetengah pihak di kalangan media tempatan telah melabelkan saya
sebagai diktator semasa saya menjadi Perdana Menteri.


4. Label adalah satu cara untuk burukkan imej pemimpin bagi mengurangkan popularitinya.


5. Lee Kuan Yew melabel saya “Malay Ultra” dan rakyat Malaysia
berketurunan Cina terkejut atas pelantikan saya sebagai Timbalan
Perdana Menteri oleh Tun Hussein Onn. Mereka jangka yang saya akan
merampas kekayaan dan hak mereka untuk diberikan kepada orang Melayu.



6. Tetapi selepas saya mengambil alih, mereka bertukar fikiran dan
sokong saya. Sebelum saya letak jawatan, pengundi-pengundi Cina telah
pastikan saya dapat majority 2/3 pada 1999, pilihanraya umum terakhir
yang saya terajui.



7. Tetapi pemberita barat masih kekal dengan khayalan mereka yang saya
ini diktator, anti kaum Cina dan perasuah disamping memberi
keistimewaan kepada kroni-kroni saya. Pemberita mereka akan membaca
laporan-laporan lama dan akan menganggap ianya sebagai benar. Mereka
tidak pernah membuat sebarang penyelidikan. Sebab itu setiap kali saya
mengkritik rejim Dato Seri Abdullah, mereka dan pembodek-pembodek
Abdullah akan tuduh yang saya ini lebih buruk semasa menjadi Perdana
Menteri.



8. Terutama sekali tuduhan berkenaan pentadbiran kuku besi yang
kononnya saya amalkan dalam Kerajaan dan parti. Hakikat yang mereka
tidak mahu lihat ialah semasa saya pegang kerusi Presiden UMNO,
pemimpin-pemimpin lain tidak takut melawan saya.



9. Dato (sekarang Tun) Musa Hitam, timbalan saya yang pertama
melepaskan jawatannya di dalam Kerajaan dan parti. Sudah tentu saya
marah dengan tindakannya. Tetapi Majlis Tertinggi UMNO memutuskan untuk
menghantar delegasi memujuk beliau kembali. Saya tidak bantah gerakan
ini dan menerima keputusannya kembali sebagai Timbalan Presiden UMNO,
tetapi tidak sebagai Timbalan Perdana Menteri.


10. Saya melantik (Tun) Ghaffar Baba sebagai Timbalan Perdana Menteri.


11. Selepas itu Musa menghasut musuh ketatnya, Tengku Razaleigh Hamzah
supaya bertanding kerusi Presiden menentang saya dan dia sendiri
bertanding jawatan Timbalan Presiden.



12. Mereka berdua disokong oleh (Dato Seri) Abdullah Badawi, (Dato
Seri) Syed Hamid Albar, (Tan Sri) Abdul Kadir Sheikh Fadzir, (Dato
Seri) Rais Yatim dan ramai lagi. Mereka menjelajah ke seluruh negara
memujuk Bahagian-bahagian dan ahli UMNO untuk menolak saya dan melantik
mereka di Perhimpunan Agong UMNO.



13. Saya tidak sekat mereka berkempen walaupun mereka membuat
tuduhan-tuduhan yang memburukkan imej saya. Ahli UMNO tidak dihalang
menghadiri mesyuarat kempen mereka. Adalah dipercayai bahawa wang telah
digunakan bagi memujuk perwakilan UMNO ke mesyuarat Agong untuk
mengundi mereka.


14. Dalam pertandingan tersebut saya menang dengan majoriti 43-undi manakala Ghafar menang dengan 41-undi.


15. Penyokong-penyokong Tengku Razaleigh membawa isu ini ke mahkamah
untuk memaksa pemilihan semula. Mahkamah putuskan UMNO sebagai
pertubuhan yang tidak sah. Saya terpaksa daftar semula UMNO sebagai
UMNO Baru. Tengku Razaleigh menubuhkan parti baru yang dipanggil
Semangat 46 bersempena tahun kelahiran UMNO.


16. Kedua-dua parti cuba menarik ahli UMNO lama. UMNO Baru berjaya pikat ahli lama dan ahli baru yang teramai.


17. Dato Seri Abdullah memilih untuk sertai UMNO Baru. Walaupun dia
menyokong Tengku Razaleigh saya tidak menyekatnya. Tetapi saya tidak
lantik dia sebagai Menteri.



18. Semangat 46 kalah teruk pada Pilihanraya Umum 1990 dan sekali lagi
pada 1995. Tengku Razaleigh membubarkan parti tersebut dan kembali
kepada UMNO. Saya tidak menyimpan apa-apa dendam terhadapnya. Dato Seri
Rais Yatim dilantik Menteri.



19. Dato Seri Abdullah Badawi bertanding dan menang kerusi Ahli Majlis
tertinggi UMNO. Pada pemilihan seterusnya dia bertanding Naib Presiden
dan mendapat tempat kedua.



20. Selepas itu saya membuat rumusan bahawa ahli UMNO hendakkan beliau
dan saya pun lantik beliau sebagai Menteri Kabinet. Saya tidak boleh
ketepikan kehendak ahli UMNO. Parti ini adalah hak ahli, bukan hak saya
seorang.



21. Dianya kemudian dilantik oleh saya sebagai Timbalan Perdana Menteri
dan sebagai kebiasaan oleh dipilih perwakilan UMNO sebagai Timbalan
Presiden.



22. Semua ini berlaku semasa saya memegang jawatan Presiden UMNO dan
Perdana Menteri. Tetapi sebaik sahaja saya meletak jawatan saya tidak
dibenar berjumpa Menteri UMNO dan lain-lain pemimpin UMNO dan mereka
juga tidak dibenar berjumpa saya atau menghadiri apa-apa acara dimana
saya berucap. Arahan ini kekal hingga hari ini.



23. Ahli UMNO yang menjemput saya berucap dipanggil Menteri Besar UMNO
dan polis dan diarah tarik balik jemputan mereka. Selepas itu
cawangan-cawangan UMNO berhenti menjemput saya. Mereka terpaksa
menggunakan Badan Bukan Kerajaan (NGO) agar yang berani di antara
mereka dapat hadir secara senyap. Ahli Parlimen UMNO serta Ahli Dewan
Undangan Negeri tidak akan hadir walaupun mesyuarat di anjurkan NGO.


24. Jemputan oleh universiti juga tidak dibenarkan dan yang menjemput terpaksa tarik balik.


25. Apabila saya minta untuk berjumpa Timbalan Presiden UMNO dan
Timbalan Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak selepas Pilihanraya
Umum, dia berkata yang dia terpaksa dapatkan kebenaran Perdana Menteri
dahulu.



26. Setelah beberapa lama, pihak akhbar bertanya kepada saya jika saya
telah berjumpa Timbalan Perdana Menteri, saya terpaksa terang kepada
mereka yang saya masih belum dapat jumpa kerana Timbalan Perdana
Menteri masih belum dapat kebenaran Perdana Menteri. Semasa saya
menjadi Timbalan Perdana Menteri saya tidak perlu dapatkan kebenaran
Perdana Menteri untuk bertemu sesiapa. Begitu juga dengan empat
Timbalan saya, mereka tidak perlu dapatkan kebenaran saya. Mereka bebas
berjumpa sesiapa yang mereka suka.



27. Selepas akhbar melapor jawapan saya, Perdana Menteri berkata dia
tidak pun tidak beri kebenaran. Sejurus itu Dato Seri Najib juga jemput
saya ke rumahnya. Saya pergi dan saya dapati yang dia tidak sanggup
untuk menentang apa sahaja yang Perdana Menteri kata atau lakukan.
Jelaslah yang dia takut kepada Perdana Menteri. Kenapa dianya begitu
takut saya tak tahu. Tetapi semua Menteri Kabinet, ahli Majlis
Tertinggi UMNO, Ketua-Ketua Bahagian memangpun takut dengan Perdana
Menteri Abdullah. Mereka tidakpun pernah takut semasa saya menjadi
Perdana Menteri.



28. Selepas Pilihanraya Umum 2008, ahli UMNO pun menyalahkan Dato Seri
Abdullah. Ramai yang telah secara senyap mengundi pembangkang kerana
mereka tidak sukakannya mahupun pentadbirannya. Dia diminta letak
jawatan oleh ramai Ketua-Ketua Bahagian yang tidak memegang jawatan
Kerajaan. Yang berada dalam Kerajaan memberi sokongan tidak belah-bagi
kerana takut kehilangan jawatan.



29. Tidak ada seorangpun pemimpin tinggi UMNO yang berani menentangnya.
Tidak ada seorangpun yang berani menyatakan apa-apa secara terbuka
terhadapnya. Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan Menteri-menteri Kabinet
bersatu suara menyokong beliau. Sokongan kepada saya semasa saya
Perdana Menteri tidak pernah menyeluruh.



30. Walaupun kerap berlaku tentangan dan kritikan terhadap saya semasa
mejadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri, walaupun ahli UMNO dan
pemimpin parti jelas menentang saya dan hampir menjatuhkan saya,
walaupun pemimpin UMNO bertanding melawan saya, pembodek-pembodek
Abdullah dan media Barat masih lagi berkeras mengatakan bahawa saya
diktator yang lebih buruk daripada Abdullah. Bahawa saya telah meletak
jawatan tanpa paksaan, sesuatu yang tidak pernah dilakukan oleh
mana-mana diktator, ini tidak sedikitpun mengurangkan dakwaan diktator
terhadap saya.



31. Tuduhan yang saya lebih buruk daripada Dato Seri Abdullah akan
dibangkitkan setiap kali saya mengkritik atau menunjukkan penguasaan
kuku besi rejim Abdullah. Jika orang terlalu buta dan tidak dapat
melihat siapa diktator dan siapa bukan, itu adalah hak mereka. Tetapi
apabila kita sengaja menolak kebenaran kita akan hilang kredibiliti.
Itulah sebabnya kenapa hari ini tidak ramai yang membaca akhbar arus
perdana yang dikawal Kerajaan atau menonton laporan berita di stesen
televisyen yang dikawal Kerajaan. Blog telah mengambil alih peranan
media konvensyenal sebagai sumber maklumat.



32. Itulah juga sebabnya saya mulakan blog saya ini. Pengunjung yang
saya terima (tiga juta dalam masa dua bulan) dan maklumbalas yang
mereka buat mencerita keadaan sebenar tentang apa yang mereka rasa.
Kepada majority yang besar di kalangan mereka saya bukan diktator. Bagi
saya ini penting.



33. Pembodek akan terus ulang lagu lama tetapi ini tidak akan membawa
mereka kemana-mana. Jelas sekali rakyat sudah tidak percaya.

Terima Kasih Pengunjung Setia – Cecah 40 000 pelawat kurang 4 bulan dilancarkan

Saya selaku pengasas bersama rakan-rakan penyumbang artikel yang lain ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang sudi melawat laman antidap.wordpress.com

Sememangnya semasa awal penubuhan laman sesawang ini pada 10hb Mac 2008, saya ragu-ragu jika anda sesiapa pun yang akan datang melawat. Apatah lagi sudi memberi membaca serta memberi ulasan. Pada awalnya, ramai pelawat yang datang meninggalkan banyak kata-kata kesat dan tidak kurang juga kaum bukan Melayu memberi ancaman kepada kami. Tetapi selepas 4 bulan berlalu, saya dapati makin ramai menyokong perjuangan kami. Sekali lagi, terima kasih saya ucapkan!!!

Namun, demi kepentingan bangsa Melayu dan agama Islam, saya tetap teruskan perjuangan demi anak bangsa yang tercinta. Sememangnya agak sukar untuk memperjuangkan bangsa di alam Internet ini kerana saya juga adalah seorang professional di sebuah syarikat MNC yang terulung. Begitu, juga dengan beberapa rakan penyumbang yang lain yang juga turun bekerja di syarikat MNC serta GLC yang besar. Tidak kurang juga yang bekerja di syarikat swasta yang besar serta ada yang masih lagi menuntut IPTA terkemuka di tanahair.

Setiap daripada kami mempunyai komitment dalam pekerjaan, tetapi saya sering tegaskan bahawa jika bukan kita yang telah berjaya dengan hak keistimewaan Melayu berjuang demi anak bangsa.

Saya tidak suka menjadi manusia yang mudah lupa asal-usul saya yang pernah hidup miskin satu masa dulu dan kini saya fikir saya boleh kategorikan duru saya sebagai seorang yang berjaya. Saya tidak mahu menjadi Melayu Pendengki dengan cuba menidakkan hak-hak anak kecil miskin yang masih berada di kampung.

Kita tahu bahawa ramai anak-anak Melayu yang mendapat keputusan yang kurang cemerlang dalam peperiksaan SPM tetapi tetap mendapat tawaran memasuki IPTA kerana adanya hak keistimewaan Melayu. Ingin saya tegaskan bahawa pelajar Melayu kurang cemerlang dalam SPM bukan kerana mereka kurang pandai tetapi hakikatnya berapa ramaikah ibubapa Melayu yang mampu menghantar anak-anak mereka ke kelas tambahan. untuk meningkat mutu akademik. Berbeza sekali dengan bangsa bukan Melayu yang menghantar anak-anak mereka ke kelas tambahan sehinggakan anak mereka pun hendak ‘termuntah’ menghadiri kelas tersebut. Tidak cukup dengan itu, mereka turut menghantar anak-anak mereka mengikuti pelbagai program dan latihan bukan akademik. Maka tidak hairanlah, jika keputusan mereka lebih cemerlang berbanding bangsa Melayu.

Jika keputusan SPM dijadikan ukuran semata-mata untuk menilai kemasukan ke IPTA seperti yang diperjuangkan oleh DAP kafir harbu, ini adalah bukan satu keadilan. Ini kerana bangsa bukan Melayu mempunyai banyak kelebihan seperti mampu menghantar anak-anak mereka ke kelas-kelas tambahan yang bermutu tinggi serta mempunyai prasarana sekolah yang baik serta guru yang hebat-hebat di bandar-bandar yang boleh menjamin mereka mendapat keputusan cemerlang.

Berbeza dengan majoriti pelajar Melayu yang rata-rata berasal dari kampung dan bersekolah di pinggir bandar yang serba kekurangan. Mereka bukan hanya perlu bersekolah, malah ramai yang terpaksa bekerja untuk membantu keluaraga. Oleh itu, masa yang dapat diluangkan untuk mengulangkaji pelajaran adalah sedikit.

Jika bukan kerana hak keistimewaan Melayu, anak-anak ielayu ini boleh melupakan hasrat mereka untuk belajar di IPTA dan seterusnya mengubah kehidupan mereka dan generasi seterusnya. Ini kerana jika berdasarkan keputusan SPM, saya yakin 75% pelajar IPTA akan terdiri daripada pelajar bukan Melayu. Ini bermakna, anak-anak Melayu tidak dapat mendapat pendidikan di IPTA dan kekal sebagai golongan bawahan yang miskin.

Saya ingin tegaskan bahawa saya mendapat keputusan SPM yang boleh dikatakan amat cemerlang dan mampu mendapat tempat di IPT tanpa bantuan hak keistimewaan Melayu. Tetapi saya tetap terhutang budi kerana diberikan biasiswa semasa belajar dahulu.

Apa yang saya kecewakan sikap sesetengah rakan saya di sekolah yang setakat cukup makan sahaja keputusan SPM mereka dan tetap mendapat tempat di IPTA kerana hak keistimewaan Melayu tetapi akhirnya menjadi Melayu mudah lupa. Selepas mereka tamat pengajian di IPTA pun keputusa n mereka sekali lagi setakat cukup makan sahaja. Apabila berjaya mendapat pekerjaan di GLC atau dalam kerajaan, mereka sudah mula menjadi insan lupa diri dan terus memperlekehkan hak keistimewaaan Melayu yang pernah membantu mereka. Mereka lupa yang apabila mereka bekerja dalam GLC atau dalam kerajaan punadalah kerananya sebahagian agenda hak keistimewaan Melayu dan Dasar Ekonomi Baru (DEB).

Cukup setakat ini dahulu coretan saya. Jika ada masa, saya akan menulis sebuah artikel bertajuk Melayu MNC vs Melayu GLC/Kerajaan. Ianya satu artikel yang akan membuka mata ramai orang Melayu yang kini tertipu dengan percaturan politik DAP kafir harbi.