Anwar mengaku pergi ke Kondo tempat Saiful diliwat

Sumber: HarakahDaily

PETALING JAYA – Former deputy Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim has not denied that he had visited a condominium of his former aide who is accusing him of sodomy.

Anwar who was hit with the allegation last week however declined to elaborate further. He also did not state the time when he visited the condominium.

“I never said I was never there,” he told journalists after Kelantan Chief Minister Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat paid him a visit a his office here on July 2.

Anwar said this when asked to comment on a report by an English daily that he was seen entering the condominium at Desa Damansara more than a month ago where the alleged offence took place.

Advertisements

4 Responses

  1. sume ni fitnah…
    Allah laknat org yg melakukan ftnah..
    aku brharap si saiful mndpt blasan yang setimpal dan berharp Allah tnjkkan di dunia ni spya kta sume sdr tntng keJAHATAN yang telah dilakukn oleh org2 yang xbttnggingjwp..

  2. Apalagi, kalau tak buat, sumpah lah? kenapa lari menyorok salahkan orang lain.

    SUMPAH SAYA TAK LIWAT,, DEMI ALLAH!!
    Dan saya rela ditimpa musibah secepat mungkin.

    Katawan Wahai Anwar, buktikan dengan ALLAH & Masyarakat.

    Kalau tak buat jgn berdalih & berani kerana benar.

  3. Buat viruss… Sesungguhnya Allah melaknat mereka yg menbuat fitnah apatah lagi fitnah terhadap seseorang yg mungkin mengakibatkan kerosakan yg lebih besar tentu lain perkiraan dosanya..
    Bagi saya perkara ini elok lah diserahkan kpd yg yg bertanggungjawap menentukannya didunia ini. Walaupun kita sudah sedia maklum bhw pasti jika mahkamah dunia ini mendapati beliau berslah, pengikut dan penyokong nye tak akan mengiktiraf. Oleh itu keadaan memang rumit, sebagai seseorang yg dilihat warak, berimejkan Islam maka seharusnya Anwar tidak perlu teragak2 utk bersumpah. Saya tidak nampak kenapa perlu cuba lari dari saranan sumpah ini? Apakah beliau tidak yakin dgn janji Allah? Andainye dia benar melakukannya pun dia tidak seharusnya takut kerana bgi org yg buat benda ni, memang nabi dah tak mengaku umat(ini yg difahamkan kpd saya dgn ilmu yg cetek ini). jadi maknanya bagi seorang yg sgp buat perkara ini boleh dikatakan dia sudah hmpir tak beragama. Apa nak dirisau utk bersumpah? seperti yg diyakini oleh semua fitnah itu amat besar dosanya tetapi sebagai org luar yg tidak terlibat kita hanya dengar cakap sahaja, kita sampai bila pun tidak boleh mengatakan dgn bukti yg ia adalah fitnah ataupun ia benar2 berlaku. Kalau ia fitnah memang berdosa dan pasti menrima balasan Allah tetapi apa pulak keadaannya jika perkara ini benar? Apa hukumnye jika kita membela sesuatu yang berdosa besar seperti ini? Oleh itu bagi saya, pada pendapt saya biarlah mereka yg bertanggungjawap menyiasat dan mahkamah buat keputusan. kerana saya bimbang pada dosa menyokong fitnah dan SAYA JUGA TAKUT DOSA MEMBELA ORANG YG BERDOSA.
    Org2 alim dalam negara ni mungkin boleh ambil inisiatif utk membuat solat hajat dengan iklas memohon tuhan menunjukkan bukti dan memberi keadilan pada semua. Kalau seluruh masjid dalam negara ini buat rasanya insyaallah dimakbulkan. Ini merupakan kes kepentingan negara jadi ia memang wajar.. Harap ini boleh dilakukan utk kedua2 kes yg mengegarkan negara kita kes dakwaan liwat dan dakwaan penglibatan najib dan keluarga.. BIAR IKLAS..

  4. ahh…aku tak percaya langsung dengan semua tuduhan tu….tak logik dan tak berkesan langsung tuk jatuhkan seseorang……..!!!!!

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: