Hakim kes liwat percaya Anwar melakukannya cuma terpaksa membebaskannya kerana masalah teknikal

“To summarise our judgement , even though reading the appeal record we find evidence to confirm that the appelants were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen BUT, the Federal Court could only convict Anwar and Sukma if the prosecution had successfully proved beyond reasonable doubt the alleged offences stated in the charges based on admissible evidence and in accordance with established principles of law. “

– Hakim Datuk Abdul Hamid Mohamad dan Tengku Datuk Baharuddin Shah Tengku Mahmud –

sumber

http://www.kehakiman.gov.my

Advertisements

9 Responses

  1. Umno nak perjuang melayu, nama U.M.N.O pun ambik drp perkataan Inggeris…po rrah

  2. Alif, mim nun wau….alif tendang wau = S.A.R.K.I.S…

  3. Pasal tu aku tak joint UMNO & PAS & PKR.
    Semua sekarang sama saja. Tak boleh diharap.
    Apalagi nak undi.

    Aku dibesarkan dalam kesedaran Sultan lebih penting. Nenek & Mak aku selalu bercerita dan ada mewariskan buku dari zaman pemerintahan Sultan.

    kesedaran aku bukan dizaman politik kepartian. Tetapi zaman Feudal.

    1870-1928.

  4. kalau ko teliti kes sukma/anwar dan azizan, kes ini sebenarnya terbahagi kepada 2, yakni, sukma dan anwar meliwat azizan (mangsa). dalam kes ni, azizan adalah MANGSA liwat (bererti, boleh di samakan dengan rogol, kerana di liwat tanpa rela. berbanding dengan sukma, dia adalah accomplice (atau bersubahat melakukan liwat bersama anwar meliwat azizan). tu pasal, dalam kes dahulu, kes anwar di gugurkan kerana hakim berpendapat, azizan bukanlah MANGSA, tetapi orang yang bersubahat melakukan liwat bersama sama anwar, kerana hakim berpendapat, adalah tak logik, seorang mangsa liwat tidak lari dari pemangsa (anwar ibrahim), malah boleh pula berkunjung dan berjumpa dengan isteri si pemangsa tanpa takut.

    dalam kes ni pula, boleh di kategorikan dalam kes rogol kerana saiful bahari mendakwa di di liwat tanpa rela. kau kena faham definasi takut ni ada macam macam. ada orang takutkan orang lain guna pistol, guna kayu, herdik, dan macam macam lagi. dalam kes anwar, saya berpendapat si mangsa di takut takutkan dari segi saikologi dan mental, kerana dalam kes terdahulu memang orang yang di liwat dek anwar amat takut kepadanya dan terpaksa rela dengan kemahuan si anwar. jadi kes ini sebenarnya bukan sahaja kes liwat, tetapi adalah ROGOL!

    cuma di harap, kali ini, pihak pendakwa mestilah menyediankan bahan bukti dan hujah dengan cekap supaya si peliwat ini tidak terlepas lagi akibat teknikal.

  5. Ini pandangan semata-mata yg datang dari fikiran sendiri setelah berfikir panjang. Suka atau tidak ini cuma pandangan.

    Aku rasa biarlah org yg lebih arif menjalankan tugas, tak payah pening pening kepala pun. Aku tak masuk mana mana parti pun tp bila aku kenangkan sejarah org melayu nenek moyang berjuang, aku pangkah UMNO (calon Melayu) atau PAS ..sbb ini je yg boleh harap pun. Aku tak nak parti campuran mcm PKR satu parti tp byk kaum..bila byk kaum dalam satu parti aku tak nak laaa…semua gila kuasa nak pangkat/jawatan.

    Aku tak respect dgn DSAI (dulu mungkin) ini sbb dia ni dah terlalu byk “makan budi” dgn AS (AMerika) berkawan pun dgn yahudi (close friend lagi), jadi aku buka biji mata aku dan aku tenangkan fikiran, fikir sedalam dalam..dlm ingatan aku …apa akan jadi jika org mcm ni memerintah negara? Dah la namapun sekongkol dgn AS, jadi adakah satu masa nanti Msia akan menjadi seperti Pakistan (musharaff)?..minyak sekangkang kera pun AS nak di Msia (aku pun tahu ada org tak bersetuju, tp ini pandangan aku).

    Masalah dgn org melayu sekarang kurang berfikir panjang, cepat naik angin, cepat melatah, cepat celupar dgn bahasa bahasa tak manis didengar atau dibaca hanya kerana DSAI. Alangkah baiknya kalau kita bersusah payah membela nasib keluarga kita semacam kita membela nasib DSAI ni. Yang untungnya siapa? Kaum Cina, Kaum Indian…sbb mereka mendalami dan mengingati sejarah nenek moyang mereka bersusah payah menharungi lautan datang pun dgn kapal tongkang mencari rezeki ditanah org melayu, zaman komunis, zaman jepun, mereka mengingati hingga keanak cucu. Oleh kerana sejarah dahulu kala, mereka tidak kira penat lelah bekerja siang dan malam maka sudah semestinya lebih kaya dari org melayu. Yang seronok anak anak muda melayu ni “berpesta-pesta” bagai nak rak ohhh DAP menang, ke hulu hilir bawak bendera dah tu tak cukup kibar di jalanraya kibar dimuka org melayu lain pulak teriak keseronokan (aku akan berpesta kalau org melayu dari PAS atau UMNO menang (bukan parti komponen))…ohhh org melayu Msia nak membezakan org melayu Singapura pulak, org melayu ini terpinggir tetapi mereka seperti jugak kaum lain diMsia bukan melayu terpaksa bersaing untuk duduk setaraf dgn kaum lain…Nama pun persekutuan Tanah Melayu maka bererti kita sebagai org melayu di Msia – Tanah Menayu ni kenalah menjaga kepentingan tanah kaum melayu dari sejak turun temurun hingga kiamat, ini tidak, sesama melayu pun “berperang” sesama sendiri, siapa akan bertepuk tangan menyaksikan pesta “berperang” sesama org melayu???. Parti PAS adalah satu parti yang selayaknya boleh memimpin Msia sekiranya bukan UMNO.

    Kes DSAI tu biarlah org yg selayaknya menyiasat kerana byk benda lain kita patut fikirkan…kalau benar cakap benar kalau bersalah maka terimalah akibat dari perbuatannya sendiri sebagai org awam jgn pulak kita kabur penglihatan atau pendek minda hanya kerana namapun Datuk Seri Anwar, ahli politik dan bakal PM (yg dibuat secara taktik kotor). Kita sebagai org melayu sepatutnya lebih prihatin, tolong menolong sesama org melayu yg lebih memerlukan pembelaan dan tidak berkemampuan, tetapi bukan membela org yg sudah pastinya mempunyai nama, wang ringgit berkoyan koyan (bukan dia nak bagi tau pun berapa ribuan USD dlm akaun pun – keja korang buat perhimpunan, angkat sepanduk, buat kacau..tetapi aku duduk kat rumah ..nak kena tangkap pun korang, korang bayar laa sendiri bila kena tangkap, anak bini merana pastu salah sana salah sini, k’jaan bagi gaji atau wang ringgit bantuan ambik (tak ke ini hipokrit) tak suka jgn ambik sedekah pada org lain…) bagi aku ini semua kepentingan diri. Kita tidak sepatutnya menghukum org yang diliwat pulak hanya kerana beliau pun seorang muda usia dan bekas pelajar. Beliau perlu pembelaan sebagai mana org lain.

    Kalau nak menjadi PM pun buat lah dengan jalan yang benar, telus, tunggu pilihanraya akan datang, tak payah main kotor, “merasuah” wang ringgit semata mata terlalu “mengidam” jawatan…kalau org begini boleh bermain kotor..apatah lagi kalau menjadi PM berkemungkinan Msia akan menjadi boneka Amerika kerana “keakraban” dari segi wang ringgit yg ditabur oleh Amerika…kenapa asyik asyik keluar negara terutamanya Amerika. Kenapa hati dan perasaan lebih kepada Amerika? Tidak ada org lain ke di Msia ini nak cari tpt mengadu? Jahat sangat k’jaan Msia. Pendapat aku laaa sekecil kuman pun, aku rasa tak de laa dlm hati k’jaan Msia kalau nak buat benda atau agenda tak baik, mcm ibu kita la kekadang tu marahkan kita bila kita nakal sgt, ibu kita kekadang berkata ” kalau aku tau ko ni nakal mcm syaitan dah lama aku picit picit ko masa lahir, dah besar menyusahkan”.

    Percayalah bila kita dah terlalu byk memakan budi maka untuk mengadai Msia sudah pastinya akan berlaku…sedikit demi sedikit Warga Amerika akan bertapak di Msia dan sudah pasti Msia bakal menbuka kem dimana tentera Amerika akan bertapak, Kemungkinan Sabah adalah calon “penempatan” yg sempurna buat Amerika kerana Gas Asli/Minyak, pulau pulau kecil yg berpotensi untuk di duduki dan strategik dan cantik.

    Kalau perkara begini berlaku ..sedih laaa chances boleh terjadi kerana beliau beria-ria benar hendakkan Sabah.

    Bagi sayalah, byk lagi calon yang paling layak untuk menjadi PM dan ADUN ADUN yg melepaskan kawasan dgn memberi laluan kepada beliau merupakan boneka mainan. Rakyat semestinya terkilan jika ADUN pilihan mereka memberi laluan dan kerana pandangan mereka ADUN ini layak dan boleh bekerja bukan boneka semata mata, melainkan ADUN ini dipenuhi peti simpanan allahuaalam. Jadi fikir fikirkan laa.

    Yang sedihnya anak anak muda di masa depan inilah yang akan menjadi mangsa keadaan andaikata org melayu tidak berkuasa lagi dan bersatu padu. Dan satu contoh paling dekat ialah negeri Pulau Pinang …mana org melayu akan pergi selepas ini? Jawatan penting bilangan boleh dikira dgn jari?.

    Buat DSAI jangan terlalu bangga diri kerana memdapat support dari foreign countries. Kalau bangga sangat pergilah buat penempatan di sana. Bertaubatlah dan byk byk lah mengaji quran, pergi umrah minta keampunan dari ALLAH SWT. Jgn jadikan Msia pulak semacam Iraq, Aghanistan, Penjara Guantanamo bila setapak demi setapak kita membenarkan mereka melangkah masuk. Kalau terlalu agongkan negara Barat maka di mana org melayu selepas ini?

    Fikir fikirkan …ini pandangan aku jaaa….semua org boleh luahkan perasaan kan….

  6. pada pendapat yang selalu dok tengok citer hindustan – DSAI saje suruh si saiful suruh pergi kat opis najib .. pass tu tangkap gambar saje nak perangkap … lepas tu DSAI suruh si saiful nie report polis kata yang DSAI liwat dia … orang malaysia pun kasihanlah kat dia seperti tahun 1998 … lepas tu DSAI pun cari kedutaan asing untuk berlindung kata ada orang nak lakukan perkara buruk pada dia .. untuk dapatkan perhatian antarabangsa ..

    boleh dapat markah bonus nie.

    ini andaian saya sajer .. tapi ada logik juga yea ..
    tapi boleh jadi cerita filem jugak nie .

    http://perhatijauh.blogspot.com/

  7. Projek Babi Mega = RM 100 juta duit rakyat….

    Tahniah Kerajaan Selangor kerana melaksanakan negeri kebajikan yang meliputi makhluk sekelian alam.

    Sehingga Babi-Babi pun terjaga kebajikannya.

    Semoga bertambah makmur dan berkat negeriku hasil jualan babi2 tersebut dan digunakan ke jalan yang berkebajikan amin.

    Aku rakyat Selangor amat berbangga keranamu

  8. Al kisah…….. DSAI main isu nak jadi pembela simiskin melayu dan marah kerajaan naikan harga minyak secara mendadak konon kerajaan zalim….. dulu masa jadi TPM dan Menteri kewangan tak ingatke ramai orang kecil yang bankrap dek kenaikan faedah bank terutamanya kad kredit. Jangan sampai rakyat meluat tengok muka DSAI. Kalau nak membela melayu bina lah melayu dan jangan runtuhkan melayu senangkan …..

    Ini luahan hati saya…… kita sayangkan melayu yang masih terpinggir.

  9. sodapnye mulut taming sari.. ko mengata kat umno amek nama mat salleh… takpe lah kawan tak marah sebab kawan agak kau ni mamat indon jadi tak ngerti melayu malaysia.. wlaupun serumpun tapi kita berbeda budaya.. ya lah nmanya taming sari… bukan ke nama pahlawan majapahit tu kan…
    kau pun tak tahu sejarah malaysia… jdi lain kali jgn pernah mengata org kalau diri sendiri ngak paham… ngerti? mengapa UMNO? bukan perkember? Engkau tahu Alif lam lam ha? min ha min da? bukan kah itu empat huruf? makanya dgn semngat melayu islam yang bertunjang hingga ke akar akar hati org2 melayu turun temurun, pesaka datuk nenek moyang dgn keyakinan bahawa islam itu maha agung, allah itu esa, mohamad itu rasulnya maka lahirlah nama umno ini.. lambang islam dgn 4 huruf, lambang empat penjuru alam, lambang semangat tanah air api angin… laa… engkau bukan paham pun sebab engkau indon taming sari oiii… sebab tu mudah aje hang tuah kuis engkau… kan??
    berbalik pada citer liwat ni… maka kalau skrng ni kita kata memang anuar peliwat tak boleh salahkan kita atau kata kita fitnah..kita ikut kata hakim ajer…. sah dah dia liwat dulu kan? walaubagaimanpun kita berdoa pd Allah swt agar diberikan pentunjuk dan turunkan laknat pada mereka yg bersalah… demi utk keamanan dan kesejahteraan agama islam… amin.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: