Pengakuan bekas setiausaha sulit Anwar Ibrahim

Sumber http://www.utusan.com.my

KUALA LUMPUR 29 Mei – Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari menegaskan tindakannya menyertai UMNO bukan kerana hanya setakat hilang kepercayaan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetapi juga terhadap penasihat parti itu sendiri.

Beliau yang berkhidmat dengan Anwar ketika Penasihat PKR itu menjadi Menteri Kewangan, berkata, sebab itu apabila bekas Timbalan Perdana Menteri tersebut kembali aktif dalam politik, beliau bertindak keluar daripada parti yang telah disertainya sejak dari awal penubuhannya lagi.

Bagaimanapun Anuar enggan mendedahkan sebab beliau hilang kepercayaan terhadap Anwar.

“Saya akan cuba mencari kepercayaan tersebut di dalam UMNO. Saya yakin dengan kepimpinan sekarang sebab itu saya masuk UMNO.

“Saya hanya mohon sebagai ahli biasa untuk berkhidmat kepada parti dan negara,” katanya pada sidang akhbar selepas menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Datuk Seri Najib Tun Razak di pejabat Timbalan Perdana Menteri di sini hari ini.

Anuar juga pernah menjadi Setiausaha Politik kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Ketua PKR Bahagian Permatang Pauh sebelum mengisytiharkan keluar PKR lebih setahun lalu.

Turut menyerahkan borang keahlian kepada Timbalan Presiden UMNO ialah bekas Ketua Angkatan Muda PKR Kedah, Khairul Anuar Ramli.

Ketika ditanya mengenai persepsi bahawa pola kemasukan bekas pemimpin PKR ke dalam UMNO adalah kerana adanya ganjaran tertentu, Anuar berkata: ”Itu hanya persepsi. Sama sekali tidak ada (ganjaran). Kita masuk atas dasar kesedaran dan keinsafan.”

Sementara itu, Khairul Anuar berkata, keyakinannya terhadap Anwar hilang selepas berpeluang melihat sendiri tindak-tanduk Penasihat PKR itu.

“Sikap Anwar bercakap dengan DAP lain, dengan Pas lain, itu yang membuatkan saya hilang kepercayaan pada parti ini.

“Saya ingat PKR ini satu wadah bagi rakyat tetapi apabila saya mengalami sendiri dalam situasi tersebut, itu membuatkan saya hilang keyakinan ke atas pemimpin yang sebegitu rupa,” jelasnya.

Sementara itu, kedua-dua bekas pemimpin PKR tersebut melahirkan keyakinan lebih ramai lagi ahli dan bekas ahli parti berkenaan akan menyertai UMNO.

Menurut Anuar, kemasukan itu akan berlaku sedikit demi sedikit sebelum ia bertukar sebagai gelombang tidak lama lagi.

”Saya lebih suka mereka masuk kerana kesedaran dan insaf, bukan kerana mengikut saya,” ujarnya.

One Response

  1. Salam

    Soalan untuk Anwar-Betulkah terima duit Yahudi?

    Video 7-Siapa godfather Anwar ?

    Video 6- Siapa taja Anwar PRU 12?

    Video 5- Anwar Muslim Moderate ?

    Video 4- Anwar gugurkan Negara Islam PAS

    Sumber :
    http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

Leave a Reply

