Kebodohan Pemimpin PAS makin terselah – Hindraf pun dipeluk!!

Pengerusi Hindraf temui pemimpin PAS di London

Harakahdaily

Sun | May 18, 08 | 11:39:17 pm MYT

KUALA LUMPUR, 18 Mei (Hrkh) – Setiausaha Agung PAS, Dato’ Kamarudin Jaffar serta AJK PAS Pusat Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, hari ini telah mengadakan pertemuan tertutup tidak rasmi dengan Pengerusi Hindraf, P.Waytha Moorthy di tengah-tengah kota London semalam.

Ulasan:

Kenapalah pemimpin PAS ini bodoh sangat sampai menghabiskan wang rakyat untuk berjumpa dengan kafir harbi hindraf ni? Atau sengaja nak menghabiskan wang rakyat untuk berfoya-foya meraih kejayaan PRU-12 di kota London?

Pertemuan yang berlangsung lebih dua jam itu menempa sejarah apabila pengerusi Hindrafmelahirkan rasa gembirImage a beliau di atas keterbukaan pimpinan PAS untuk bertemu serta bertukar-tukar pandangan bagi menyelesaikan masalah yang menimpa negara tanpa mengira batasan agama dan kaum.

Ulasan:

Adakah pemimpin PAS ini terlalu bodoh dan tidak pernah membaca surat penipuan hindraf kepada masyarakat dunia? Surat yang penuh dengan fitnah perkauman dan memburukkan Islam membuktikan betapa hindraf ini adalah sebuah organisasi yang berasaskan kebencian kepada agama Islam dan orang Melayu.

Jika pemimpin PAS ini tidak dapat membaca strategi jahat kafir harbi ini, memang nasih Melayu Islam di Malaysia akan mula dipinggirkan oleh golongan kafir harbi yang makin menguasai kuasa politik di negara kita.

Dalam pertemuan tersebut, kedua-dua pimpinan PAS sekali lagi menegaskan, sikap PAS yang menolak politik perkauman serta agama yang sempit serta akan terus membawa agenda ‘keadilan untuk semua’ tanpa mengira kaum atau agama.

Ulasan:

Jika benarlah PAS mengatakan bahawa mereka menolak politik perkauman serta agama, bermakna PAS terpaksa membuang perkataan Islam daripada nama parti mereka. Ini kerana perkataan Islam itu menunjukkan politik berasaskan agama yang kini bukan lagi menjadi asas perjuangan mereka.

Begitu juga sikap PAS yang menolak penggunaan ISA di Malaysia serta desakan PAS kepada kerajaan agar segera membebaskan pimpinan Hindraf serta semua tahanan ISA yang di tahan di Kemunting.

Ulasan:

Kenapa PAS begitu taksub memperjuangkan hindraf ini sedangkan pemimpin mereka yang lain tidak pernah dipedulikan? Kenapa berlaku “double standard” oleh DAP kafir harbi dan Majlis Peguam serta NGO bukan Islam yang hanya memperjuangkan pemimpin hindraf yang ditahan dalam ISA. Mereka ini tidak pernah memperjuangkan tahanan ISA yang lain. Ini membuktikan bahawa DAP kafir harbi dan Majlis Peguam (yang berpaksikan kafir harbi) mengamalkan “double standard” dan tidak pernah cuba memperjuangkan nasib tahanan ISA lain.

Disebabkan pemimpin PAS tidak mempunyai pemikiran yang jauh kehadapan dan tidak dapat membaca percaturan politik licik kafir harbi, mereka akan terus diperkudakan dan diperbodohkan sehingga matlamat kafir harbi tercapai. Saya yakin DAP kafir harbi akan kemudian memusnahkan PAS selepas berjaya menjatuhkan Ketuanan Melayu, Hak Keisitimewaan Melayu dan Kedualatan agama Islam.

Di akhir pertemuan tersebut kedua-dua pihak bersetuju untuk terus mengadakan pertemuan di atas agenda ‘membela keadilan’.

Setiausaha Agung PAS yang juga Ahli Parlimen Tumpat, dalam pertemuan itu bersetuju untuk membawa usul tergempar mengenai sikap kerajaan Malaysia yang telah melucutkan hak penggunaan pasport antarabangsa P Waytha Moorthy ke Parlimen. – mr

Advertisements

5 Responses

  1. Pas memang sentiasa bodoh..
    UMNO kerja sama dengan Cina & india.. tak boleh
    …bersahabat dengan kafir..

    Kali ini nak tunjuk hero.. sekarang PAS jaga hindu..pulak..

    Memang betul kata Mahathir.. Umat islam banyak mati berbunuh sesama sendiri berbanding dibunuh kafir..

    Pas lebih membenci Melayu dari pemfitnah yg bukan Islam..

    Apa ni Pas?? Jaga Islam ke jaga babi lagi baik??

  2. PAS ni kalau sesama Melayu bukan main tunjuk hero tapi kalau dgn bangsa asing bukan main sanjung sekali.Dia tak tau Melayulah yg nak tolong dia nanti (sebenarnya dah lama anak2 depa diberi bantuan oleh kerajaan yg diterajui UMNO).Bagi PAS semuanya tak betul tentang UMNO walhal saya percaya yg dua orang kuat PAS ni yg pergi jumpa hindraf kat London tupun adalah anak kelahiran DEB.Belajarlah Berterima Kasih.

  3. Sikap pamimipn pas ini mamang double standart.Demi kuasa mereka sunggup berkawan dengan kafir harbi ini.Kalau dulu mareka mengkafirkan umno karana berkawan dengan MIC dan MCA,sekarang apa hukumnya mereka pula,berkawan dengan DAP yang memang anti melayu dan islam ini. PAS juga sudah melupakan nagara islamnya,hukum hudut,menyokong ladang babi dan menyokong pembesaran rumah ibadat bukan islam.Jelas sakali PAS dah takut dangan abang besar mereka DAP. Menteri besar perak dan selangor hanyalah boneka mereka sahaja.

  4. Para ulamak pas adalah ulamak politik. Ulamak politik memberikan fatwa dan pandangan yang bias dan hanya memihak kepada golongan mereka sahaja. Pada ulamak politik ini, kuasa dan pangkat duniawi melebihi tanggungjawab sebenar mereka kepada umat islam.

    Syabas kepada Dato’ Harrusani dan Dato’ Asri kerana tidak terpengaruh dengan politik sempit dan memberi pandangan yang bernas dan bebas tanpa terikat kepada mana-mana fahaman. Ulama sebegini jauh lebih dihormati dan disanjungi umat islam berbanding dengan ulamak politik “flip flop” PAS.

    Udah le tu PAS, hang dah jadi kuli batak dalam pakatan anwar tuh. Kalo tanye budak tadika pun die boleh jawab yang hang tu takut sama itu parti Dogs And Pigs. Bawaklah bertaubat, x payahlah nak memeningkan umat islam (termasuk aku) dengan fatwa2 flip flop ko.

    Dulu royaq ternak Babee haram, loh skarang harus pulok. Lagu mano mu bawok ni oii ?

    To petrolah and co : please resign ASAP. We malaysians don’t need your weak leadership any more.

  5. Memolitikkan Islam adalah langkah yang salah, sejak mula lagi. Islam dipermainkan sebagai alat untuk menjustifikasikan apa mereka buat.

    Akhirnya, parti tidak bergerak atas dasar Islam. Atas dasar mereka sendiri.

    note:
    1)isu kafir-mengkafir
    2)nepotisme

    cakap tak serupa bikin.

    saya yg pernah ketika dulu ikut gerakan mahasiswa pas kat kampus pun terkejut melihat perubahan pimpinan atasan mereka. saya terus quit.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: