DALAM KENANGAN : Kata-kata Hassan Ali Sebelum PRU 12

‘Teknologi dari Jerman, yang terbesar di Asia. Bersih, bau tak ada, katanya. Tapi babi tetap najis! Buat apa ternak kat sini. Tempat lain tak ada? Yang tak ada orang duduk. Sementara ada peluang sekarang, gunakanlah. Memang bagi orang Islam, babi merupakan perkara paling sensitif sekali. Tidak ada orang Islam sanggup menyentuh haiwan itu.’
Advertisements

41 Responses

  1. Ah retorik..

  2. skang tak reti plak die nak komen..

  3. korang sume memang lawak arr kat sini..tak minat nak tgk gambo lawatan beramai2 ke jerman??

  4. nak mengkaji memang la kene buat lawatan. sama mcm nak buat pelupusan sampah di semenyih.penduduk kampung dibawa kejepun.bila balik diorang still tak setuju so kerajaan batalkan projek tu.
    apa la jumud org pas ni.baru tgk gambar dh tuduh BN setuju.mangkuk ayun la pas ni senang citer

  5. Itulah yang uniknya dgn PAS. Mereka mempunyai semangat setiakawan yang sangat tinggi. Mereka juga akan sentiasa menyokong apa sahaja statement yang dibuat oleh pemimpin mereka tanpa memikirkan kesan dan akibatnya pada generasi akan datang. Ini baru isu khinzir. Belum lagi isu lain. Apa yang membimbangkan adalah pemimpin mereka kini telah diperalatkan untuk memenuhi kehendak anasir jahat yang ingin memecah-belahkan penguasaan orang Melayu dalam politik.

  6. skg ni dia pun dh dpt bahagian babi juga. siapa yg ada jawatan dlm kabinet k’jaan s’gor akan diberi babi sbg saguhati krn menyokong kepimpinan pakatan rakyat. huhu..

  7. betulla tuh…

    diaorang tak patut biarkan ternakan babi2 ni..
    PAS ni bodoh.. dok ngikut jer DAP… DAP nak bela babi.. diaorang bleh siap sokong… dulu bukan main ckp mcm2 pasal org lain.. MUNAFIQ!!

    patut PAS kena halang… ternakan babi ni dah lama kat malaysia.. dah abis sungai2 kat negara ni jahanam sebab ternakan babi…
    tgk kat melaka… bukan main naik kepala penternak2 babi ni… nasib PAS tak menang kat melaka… sedangkan UMNO yg kuasai melaka, negeri sembilan, selangor dan perak dah berpuluh tahun pon tak berjaya nak halang ternakan babi… apalagi kalo PAS.. MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ

  8. BN perlu dimansuh

  9. Kalau projek babi Khir Toyo yg luluskan,

    Sebagai ahli kerajaan baru, PAS kenalah batalkan.

    Tapi pelik dia besarkan lagi. Dah ada kuasa hapuslah.

  10. buat bella ku sayang..
    kawe tak pahe maksud demo.. org kat sini bkn mlawak, tajuk pun awk tak paham.. org citer pasal cakap tak serupa bikin, org nyatakan mengenai amalan PAS “haram mung buat, halal aku buat”..

  11. Apa yang korang semua nak pening pening ,korang semua tak paham ke pas setuju buat kandang Babi tu tujuannya agar cara penternakan itu tidak mengganggu alam sekitar dan tak mengganggu orang islam dan dikumpulkan dalam satu tempat,tak masa zaman BN perintah dulu ,Ternak asal boleh jee habis sungai tercemar,bauan udara tercemar,bila banjir habis semua rumah orang kampung melayu.Kalau tak caya cuba tanya penduduk melayu kat bukit pelanduk dan tanah merah kat negeri sembilan sampai skrg masih lagi ada .Dah berpuluh tahun BN perintah tapi takde apa2 perubahan pun lepas tu nak tunding jari kat orang lain pulak,apa punya orang dah aku tak paham.Pakatan rakyat perintah ada juga perubahan yg nak dibuat,nak hapuskan terus makanan orang kafir ini tidak boleh zalim namanya,Islam tak ajar macam ni.

  12. Pada En mamat,

    Itu la maknanya munafiq org Pas ni en mamat oi, bukan ke ini memang rancangan kerajaan selangor dulu untuk buat kandang yg lebih elok, bersih, sampai di bawak ke jerman biar diorg tengok sendiri betapa kandang yg nak dibina tu selamat.

    Nampaknya orang kampung nie masih x setuju nak buat kandang babi, jadi menanglah Pas kat situ.. atas alasan babi tetap babi , bersih mcmana pun babi jugak, HARAM.

    Hassan ali sendiri tahu kenapa mereka ni di bawa ke jerman.. lebih arif. Tp sebb tau melayu dan babi x boleh duduk sekali, di apikan perasaan penduduk kat situ pasal babi yg najis mugallazah nie.

    Sebelum menang boleh la dia kata babi haram, x boleh di ternak kat selangor.
    tp bila menang?!! Eh…boleh pulak kata cadangan bela babi kena diteruskan. alasannya? memang dah dipersetujui, x boleh halang.. tempat pun lebih bersih, selamat dan selesa pulak tu untuk babi dan org Islam tinggal bersama2.

    PULAK dah…… apa perasaan orang melayu islam yg pangkah PAS haritu agaknya?
    Sekarang en mamat pk sendiri, sapa yg menipu rakyat dalam hal nie? Pemimpin tinggi PAS kan. Cakap x serupa bikin. hukum munafiq tu rasanya mereka lebih pandai sebb mereka adalah ulama besar, ilmuan tinggi.. hampeh.

    kalau mcm ni la rupa ulama dan persatuan yg nak perjuangkan islam, rasanya lagi bagus hassan Ali x guna nama Islam, x la nampak sgt kemunafiqan nya. bagi org x respek Islam lagi adalah.
    Orang kafir fikir apa tau x? Ulama islam ni senang je nak di jual beli, hari ni kata lain esok kata lain pulak, munafiq tu hanya untuk orang yg x sepangkah dengan mereka, kalau mereka yg menipu?.. mereka tetap masuk syurga.. maklumla ulama besar.
    tp mereka peduli apa, kalau ulama yg disanjungi boleh dibonekakan, apa lagi yg bukan ulama.

    En mamat fikir2kan lah.

  13. best nya makan hasil ternakan babi… menyesal aku buat stekmen ni dulu……..

  14. duk kecoh2 pasal babi menatang haram tu watpe? Ko nak sekat makanan asasi org cina?
    bela tetap bela tapi mengikut panduan alim ulama!
    BN sendiri pun dah memang BABI NEGARA!
    sedar2 la orang2 BN oi!
    Pak’tidur’Lah dah buat mcm2 benda yg menyusahkan rakyat pun korang still nak defend dia…ingat kita nak ikut Rasulullah bukan “Paklah” meh pakat ramai2 kita join Parti Islam Semalaysia..hidup berkat mati terbela!
    Allahuakbar!

  15. tuan panglima.. ko pun sama la dgn yg kat atas dua tiga org tu.. tak paham.. pi baca semua la artikel tu dulu..
    ko kata babi makanan asasi org cina? ko ni dah lepas spm ke belum.. kalau belum rajin2 la baca buku, selalu2 la tanya cikgu bm ko tu.. bukan ape takut gagal pulak bm ko periksa nanti..
    ada nas ke mcmmana para ambia’ bela babi? kalau anjing tahu lah kawan.. tapi bela anjing guna wat berburu..
    macamana nak masuk pas kalau pas dah sanggup mengadaikan perjuangan islam (konon2nya) pada kafir2 harbi tu?

  16. Kalau BN .. Babi Negara .. tak kurang hebatnya dengan ;

    PKR tu= Projek Khinzir Raksaksa ..
    PAS = Pembela anjing Sial

    Sama2 Padan gitu

    Jaga bahasa, jaga tatasusila .. itu pun kau awak tu betul betul Melayu bukanya MeLAYU ..
    Jgnlah berselidung dengan agama Islam bercakap macam orang kafir !!!!

  17. MUNAFIK

  18. otak kalau dah bersarang dengan taik-taik umno memang dah tak boleh buat apa…yang korang bengap sangat tu pasal ape?!
    dah memang babi tu makanan orang cina! korang nak sekat? nak ulang balik peristiwa 13 mei? nak kena pancung?
    ape kaitan babi dengan cikgu bahasa melayu aku? hah washad?
    cikgu bahasa melayu ko dlu ajar pasal babi ke kat sekolah?! apa yang patut kita utamakan kita utamakanlah..untuk semua bangsa dalam malaysia ni..hak-hak bangsa lain jgn di nafikan!
    kepala otak tu biar la cerdik sikit! dalam apa perkara sekalipun mesti di rujuk pada alim ulama la washad! ko bersunat dulu pun ulama yang beri garis panduan!
    jangan nak mengaku muslim la kalau ulama ko tolak ketepi! duk turut sangat kat paklah ko tu!
    rakyat yg dah sedia terdesak bertambah jadi terdesak dek kerana dia!
    istilah Babi Negara memang kena dengan parti haprak ko tu! tak payah nak defend la!
    satu dunia tau BN tu melingkupkan rakyat dan Islam! apa bezanya babi dengan BN?
    ko tu yang patut masuk sekolah balik! dah tua2 pun tak reti2 berpikir! nak ajar orang!

  19. otak bodoh anda dicontrol DAP. aku tak sokong pun BN, tak undipun. tapi apa2 yg merugikan melayu aku bantah.

    PAS-Parti ajaran sesat

  20. Panglima MeLAYU kita sudah naik angin pertahankan projek khinzir Raksaksa. Baguslah ada orang MeLAYU pertahankan P.K.R satu bonus untuk sekutu anda iaitu DAP. Memang benar Khinzir adalah makanan orang cina, tapi tak perlukah negeri selangor menghabiskan duit untuk membuat ladang terbesar. Adalah patut duit itu dilaburkan ke dalam sektor-sektor perternakkan yang lain. Cukai pintu 20% pun belum beri lagi sebab tak de budget .. kesian orang selangor ..

    Teruskan sokongan anda Panglima kerana sokongan anda amat di perlukan. Kepada orang Melayu Islam teruslah menyokong PR untuk kesengsaraan anda di masa hadapan yang akan diungkit kembali oleh cucu-cicit anda.

    Kepada Hassan Ali, cakap tak serupa bikinlah. Kepada Panglima, bila projek khinzir raksaksa ini di jalankan nanti, saya sarankan agar anda berpindah ke kawasan perternakkan khinzir tersebut sebab senanag kalau orang tanya ” kau tinggal kat mana ? kat sepang .. sepang tu besar tapi kat mana ? dekat projek khinzir raksaksa ..
    Adakah Panglima bermegah kalau tinggal dekat Projek Khinzir Raksaksa ?? … Tepuk Dada Tanya Selera .. Hanya orang yang tinggal di kawasan tersebut yang tahu .. What say tu Panglima ??

  21. Yang penting hasan ali dulu kata “Bersih, bau tak ada, Tapi babi tetap najis!” dan semestinya kita org Islam bersetuju dgn kenyataan itu.
    Masaalahnya sekarang kenapa diteruskan projek tu. Dulu boleh beri alasan tak ada kuasa. Sekarang Allah dah berikan kuasa kpd pas kenapa tak gunakan. Kalau setakat nak tipu org kampong tak pa la kami bukan pandai sangat hal agama….tapi tak kan nak tipu Allah kot…
    Oleh itu saya sarankan drpd kita dok berkelahi pasal babi yg tak ada apa2 faedah kpd org Melayu Islam bahkan membangkitkan rasa geli yg meloyakan adalah lebih baik kita bersatu menentang agenda DAPig. Kerana DAPig terang-terangan sedang memperkudakan org Melayu baik dlm pas mahupun pkr.
    Bagi saya kalau ulama pas boleh bersekonkol & berpelukan dgn org2 DAPig, apa lah salahnya kalau pergi berbincang dgn org umno pulak. Hal sapa nak jadi kepala atau ketua itu kami serah kan kepada kebijaksanaan pemimpin pas & umno sebab kami sebagai rakyat biasa ni hanya ingin melihat org Melayu Islam bersatu padu supaya agama, bangsa & tanahair tercinta ini terselamat dari sebarang ancaman. InsyaAllah.

  22. hahaha… panglima…. ko memang la panglima…panglima tahi kucing… aku kata ko pergi tanya cikgu bm ko.. pasal ko kata babi tu makanan asasi cina.. mung faham ke makna makanan asasi tu … wei bengung…. aku bukan nak kecek hudoh tapi mung buat bengong tolol tahi korok cek mung…. makanan asasi pun tak paham makna pergi belek kamus la kalau malu nak bertanya… cis panglima…
    tolak ulama? sapa ulama hok aku tolak? ulamak pas? huhuhu…. kecian ambo ko demo… la ni kena telan balik semua caci maki yg selama ini dihamburkan pada org lain… memang benar janji Allah….

  23. ni nak sambung sikit buat panglima
    kau tanya cikgu aku ajar babi ke? memang tok guru aku, ustaz aku ada ajar tentnag babi… sebab tu aku tak nak babi… tok guru engkau dgn ustaz kau dulu lah yg mgkn tak ajar engkau pasal babi… sebab tu engkau nak sgt bela babi…
    ni satu lagi kenyataan engkau “satu dunia tau BN tu melingkupkan rakyat dan Islam! apa bezanya babi dengan BN?
    Cis… laknat sungguh mulu dan otak aku… takpe lah kalau engkau nak kata otak aku dah bersarang dgn taik umno… itu dosa engkau.. apapun aku kecian kat engkau dpt dosa free aje.. harap2 takde la org otak bersarang dgn taik2 DAP tu… lagi teruk rasanya
    ko tu yang patut masuk sekolah balik! dah tua2 pun tak reti2 berpikir! nak ajar orang!

  24. ni nak sambung sikit buat panglima
    kau tanya cikgu aku ajar babi ke? memang tok guru aku, ustaz aku ada ajar tentnag babi… sebab tu aku tak nak babi… tok guru engkau dgn ustaz kau dulu lah yg mgkn tak ajar engkau pasal babi… sebab tu engkau nak sgt bela babi…
    ni satu lagi kenyataan engkau “satu dunia tau BN tu melingkupkan rakyat dan Islam! apa bezanya babi dengan BN?
    Cis… laknat sungguh mulu dan otak aku… takpe lah kalau engkau nak kata otak aku dah bersarang dgn taik umno… itu dosa engkau.. apapun aku kecian kat engkau dpt dosa free aje.. harap2 takde la org lain kata otak engkau bersarang dgn taik2 DAP tu…
    ” nak ajar orang!” lagi sekali kecian kat engkau.. ni la org panggil bodoh tak nak ajar..cerdk tak leh anak bangsa nak tumpang tapi kafir tu yg numpang….

  25. ni yg dia PAS tak ada pendirian.

    Kalau dari awal sokong ldg babi, aku pun tak kisah. Mula2 BN nak buat ldg kecil bantah.

    Lepas tu bila DAP buat besar2an sokong mcm babi.

    Mcm ular, lidah bercabang. Jgn nanti org cakap Parti anak sy****.

  26. Aku dah faham sangat PAS hari ini. Pas dulu lain! cakap tak serupa bikin sejak berkawan baik dgn DAP ini, penentang kuat negara Islam.

  27. Salam,

    Saya setuju ngan en Pak Tam, PAS sekarang dah lari dari tujuan asal perjuangan mereka…

    Pada en MAMAT dan Panglima baca lah sejarah. dulu PAS keluar dari UMNO sebb tak mau sekongkol dgn org kafir, org kafir x leh jd wakil rakyat, mcm2 hinaan diberi pada UMNO sebb berganding dgn MCA dan MIC. disebabkan kenyataan PAS yang anti kafir itulah org melayu terbahagi dua, takut masuk neraka bila join UMNO, UMNO kafir kata mereka.

    sekarang?
    fikirkan…
    Betullah janji Allah, jangan sesekali kita menghina keterlaluan dalam hal-hal memperjuangkan agama dan saling menghina sesama Islam…seolah kita ni lebih Islam dari orang lain hanya sebb kita sering membicarakan ttg agama.

    Sekarang PAS kena telan balik apa yg mereka cakap pada UMNO dulu. Malah apa yang mereka kena telan lebih teruk dari apa yg UMNO hadapi sebenarnya. Sebab nak dapat kuasa punya pasal, perjuangan asal tolak ketepi la jawabnya. itu lah yg brlaku pada PAS. malah hakikatnya…kalau nak kira mereka lebih teruk dari UMNO, MCA, MIC, dan DAP sebb parti ni x pernah ubah halatuju mereka semata2 nak menang pilihanraya.

    Adakah PAS sekarang boleh dikategorikan parti kafir? tuan tuan ahli PAS fikirkan sendiri, bandingkan tomahan yg tuan tuan berikan dulu dan tindakan tuan sekarang.. fikirkan sedalamnya…

    Babi Negara? Rasanya nama rujukan di lebih sesuai untuk PAS sebab inilah isu utama kerajaan PKR bila memerintah…hu3.

    Pada saya sekiranya PAS tak bersekongkol dgn DAP, mereka x akan dihina sampai mcm sekarang. Jelas apabila matlamat perjuangan diabaikan, parti tu hilang punca dan akhirnya diperkudakan oleh parti lain untuk kepentingan mereka… ini sgt jelas. kalau dulu mana ada PAS dihina sampai mcm ni. Sekarang? rasanya MT PAS sendiri x berani nak keluar bagi ucapan mcmana mereka pernah berani dan lantang dulu.. yang bergaduh orang yang kat bawah, yang terlalu mengikut perasaan.

    Isu babi adalah pengajaran pada PAS supaya lebih berhati2… supaya mereka tahu, jalan yg mereka pilih sekarang ni salah. Ibarat senjata makan tuan, isu babi PAS laungkan , sekarang isu babi ni yg terpalit pada PAS.

    Ini baru babi, belum pasal riba, arak yang memang tentu bukan haram bagi DAP. Jgn nanti bila keluar isu riba, rasuah, arak, pelacuran PAS keluar fatwa menghalalkan pulak.

    Sampai masa PAS harus sedar, mereka perlu kembali ke perjuangan asal, mereka dihormati kerana perjuangan asal mereka , sekarang nie, saya rasa nik aziz pun dah pening kepala, di akhir usia dia, PAS jadi mcm nie, salah percaturan…Hampeh.

    Untuk en Ahmad,
    Isu BN dimasuhkan? apa yg en ahmad ni fikir agaknya ya, agak saya en ahmad ni suka kawin cerai kot, x suka sikit cerai, tukar bini yang lain, ambik mudah. Tukar kerajaan bukan mcm tukar bini en ahmad. Ni soal besar en ahmad.

    Saya rasa setelah 500thn dijajah, maka lahirlah org melayu yg x ada semangat perjuangan , x fikir panjang. Antaranya adalah orang macam en ahmad ni, ambil jalan singkat.

    Kita kena terima hakikat, British telah mencorakkan negara kita sebagai negara majmuk sebb tak mahu orng melayu bangkit, dan disebabkan itu org cina dan India diminta supaya mereka dapat hak warganegara, sebb orang kafir ni x mau lihat melayu Islam bangun semula sebb org melayu ni hebat. untuk melembabkan org melayu tu lagi, org melayu diletak kat ceruk kampung kununnya senang nak amalkan Islam, ini taktik mereka lah. Last2 kita ketinggalan dan mundur dibumi sendiri. Ini yang berlaku en Ahmad.

    Disebabkan ini, mahu x mahu orang melayu kena bersama org cina dan india bentuk kerajaan , padahal mereka ni semua pendatang shj kenapa kena bersatu dgn mereka ni?Jawapannya mereka ni duduk kat bandar, ekonomi mmg mereka pegang, melayu apa ada? Adakah org melayu boleh berjaya sekiranya bersendirian? fikirkan…

    disebabkan itu juga lah , kita org melayu ni kena fikir secara teliti, bukan main tukar2 kerajaan mcm tu aja, kerajaan apa yg en Ahmad fikir sesuai nak bentuk dan bangunkan orang melayu ni? PKR?

    Rasanya En Ahmad tau apa yg diperjuangkan oleh PKR? Adakah org melayu sedia berdiri tanpa bantuan walaupun sebenarnya mereka duduk di tanah sendiri. Di beri peluang sama rata dgn bangsa lain? adakah relevan kita duduk sama tinggi dgn bangsa yg hanya menumpang kekayaan bumi melayu ni? Apakah gabungan parti2 yang ektrim yg membentuk PKR dapat membantu orang melayu yang baru nak bertatih?

    Sepatutnya kita saling sama2 membantu memperbaiki kerajaan yg sedia ada, jgn nanti yang dikejar x dapat , yg dikendong berciciran.

  28. sshhhh… jgn bising.. ada pembelot melayu yang sokong DAP dlm ni… kang dia repot lim ‘bizkit’ kit siang kang… nnt DAP upah kasi babi sekor..

  29. TIGA2 PARTI TU TAK BERGUNA
    PKR(PAKATAN KELENTONG RAKYAT)
    PAS(PARTI ANGGUK SAHAJA)
    DAP(DEPA APA PEDULI)

  30. dah kalau tak bleh kensel ladang babi ni,KECILKAN la kapaisiti..takpun HOLD dulu projek biar bertahun..dah berkuasa pun tak boleh buat..dulu tak berkuasa bolehla merungut,menuduh dan macam2..mana yg sokong ladang babi,bagi depa buat rumah tepi tu,tengok bau ka tak bau..

  31. ” nak ulang balik peristiwa 13 mei? nak kena pancung?”

    kata2 Panglima ni membuat sy sara tertarik untuk bertanya samada panglima ni org melayu atau bukan? Apa yg Panglima takutkan? setahu sy masa 13 mei ramai yg kena pancung tu bukan melayu.. mengapa Panglima takut dan risau sangat2?

    ni lagi satu ayat Panglima.. “meh pakat ramai2 kita join Parti Islam Semalaysia..hidup berkat mati terbela!”

    Sapa boleh jamin kalau masuk PAS hidup berkat mati terbela? Sapa yg boleh jamin nasib akan terbela? Nik Aziz? Hadi Awang?
    pemikiran yg x masuk di akal, sama mcm seolah2 masuk ahli PAS gerenti masuk syurga. Ayat ni juga seolah2 nak kata yang org Islam ni hanya akan lebih islam jika masuk PAS.

    Kita diberi akal fikiran untuk menilai dan memahami Islam bukan hanya sekadar Islam PAS shj, ia luas. Lain kali Panglima, sebelum menulis tu fikirlah dgn hati2 dulu…

    Syaitan mmg suka meracun fikiran dan hati org2 yang rajin sgt beribadattetapi mengikut secara membuta tuli.. fikir-fikirkan.

  32. Ramai orang buta, walaupun buat mega projek babi, org org yg dok sokong projek mega babi ni sebenarnya dah tertekan, tapi tak mau buang ego.. itu yg kononnya semangat setiakawan lah .. setiakawan ape kebendenya kalau sampai boleh bagi bela babi ..

  33. sy ada tanya org pas nih….mega babi tu bagaimana…dulu kata babi ttp babi..alih2 bila dpt kuasa jaga babi tu boleh pulak..bknkah babi tu ttp haram.menyokong ternak babi tu haramla juga.eh…tau apa jawab org pas nih?…saja jer.tau babi tu haram..tp atas semangat kawan2 tu bagi jer la dia ternak babi.lagi kunonnya …lagi elok dr bn dulu sbb sekarang dh di kumpul satu tempat.hmmm..

    sy tanya pula ttg laungan azan.dia senyap jer…buat tk tau.

    sy tanya lagi ttg duk dlm pr tp tk boleh nk lakukan apa2 tuk perjuangan pas.dia jawab duk dlm pakatan tu saja2 jer…alahai.lemahnya .

    dulu kemain kata bn nih mcm 2 tp kini bila parti mereka dh duduk dlm kumpulan dap…bila tk boleh nk buat apa yg di perjuangkan depa ni diam buat tk nampak pejam2 mata,elok ka gaya tuuuuuuuuuu.

  34. Salam, x menarik langsung tajuk perbicaraan. Kita dah beri mandat, biar mereka yang fikir bagaimana nak tadbir. Tugas kita, kalau tak bagus, lagi 4 tahun kita tukar, apa susah2 nak bincang pasal hal ni???????? Yang paling penting kita bincang isu masyarakat kita yang makin sakit, buang bayi, pakai tudung tapi ‘telanjang’…. ni baru bagi 2 kes… Saya rasa ini isu yang kita boleh bincangkan, bagaimana kita nak atasi. bagaimana masyarakat nak kerjasama membanteras maruah agama dan bangsa kita yang makin parah?

  35. Isu bagai maner nak tingkatkan kualiti hidop org melayu/islam dari sudut ekonomi..ok tak..??

    Bagaimana nak ramaikan cendiakiawan/parapemikir/saintis dari orang Melayu/islam.. pon ok gaks..

    aper kater PSYCHO..??..
    insyallah kiter seterusnya tingkatkan maruah bangsa dan agama..

  36. salam,
    pada PSYCHO, site ni bincangkan isu yg tajuk dia kat atas tu, kalau ada cadangan boleh la hantar article penulisan pada antidap.wordpress.com

    dalam pd tu ayat saudara:
    “Kita dah beri mandat, biar mereka yang fikir bagaimana nak tadbir. Tugas kita, kalau tak bagus, lagi 4 tahun kita tukar, apa susah2 nak bincang pasal hal ni????????”

    saya kurang setuju bila saudara hanya pandang mudah isu pemilihan pemimpin,itulah sikap yg dihadapi bnyk org melayu sekarang, sikap amik mudah, maklumlah tanah sendiri, sebab pandangan mudah inilah kita nampak DAP boleh bangkit dan buat permintaan macam2.

    adalah tanggungjawab kita untuk memastikan pilihan yg kita buat dapat menyelamatkan dan menguntungkan bangsa dan agama kita sendiri. Lebih2 lagi kepentingan anak2 kita masa depan terbela, jangan sampai masa kita x ada, mereka menyalahkan kita pada keputusan ambil mudah dan ikut perasaan yg kita buat.

    pemilihan yg kita buat kesannya akan terjadi bukan sekarang ( walaupun dah nampak). 4 tahun adalah masa yg panjang… masa yg cukup lama untuk membolehkan DAP menguasai ekonomi dan meminggirkan org melayu, biarkan org melayu tergadai harta benda untuk duduk kat tanah sendiri… kebodohan org melayu tu yg dibincangkan disini, bagaimana mereka boleh bergabung dgn musuh untuk menjatuhkan sesama sendiri demi membalas dendam … isu ini dipilih sebagai cara untuk membina satu kesedaran jangan buat keputusan ikut perasaan, cakap jangan ikut suka, bertindak jgn sesedap rasa jer.

  37. Projek BABI mega!!!!!!!!
    PR kata itu peninggalan Khir Toyo…….. Khir Toyo dah luluskan sebelum pilihanraya……. so, kena teruskan juga!!!!!!!!!
    Aku rasa, kalau Khir Toyo dah luluskan projek PELACURAN mega kat selangor………. mesti PAS dan KEADILAN suruh teruskan juga atas alasan pimpinan khir toyo……

    BODOH HARBI PAS dan PKR…..

  38. orangsepang dah marah… tapi ni sorang ajer… yg lain macamana? hari tu masa buat bantahan… nampak mcm kameraman TV3 tu tepaksa bersusah payah ambil view nak suruh nampak ramai org…. harap2 ada usaha berterusan dikalangan org sepang sendiri utk menggagalkan usaha babi ni… kalau boleh buat macam yg PAS dok canangkan sbelum hidung diaorg ‘tercucuk’.. babi tetap babi tetap haram.. baru org respek… kawan pun ada hati nak jd ahli pas kalau diorang buat apa yg diorang kata……………………………………………………..

  39. Kalau orang SEPANG yang lain, macam aku……
    MELAYU…..
    ISLAM………
    Pasti akan marah dan tak setuju.

    Tak tau la kalau orang SEPANG yang :-
    MELAYU…..
    ISLAM………
    Tapi tetap sokong
    Projek BABI MEGA………
    NI MELAYU ISLAM – PAS & PKR.

  40. cakap x serupa bikin……kutuk orang lain plero babi (“ini dia negara kita ada Badwi bela babi”) padahal, kini mereka mengangguk-angguk dengan projek babi terbesar….

  41. LU ORG GADUH2 PUN TAK GUNA…KERAJAAN SELANGOR TETAP JALAN JUGAK PROJEK BABI TUH…..DAH TENTU DEPA SEMUA MASYUK DAPAT DUIT BABI TUH….

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: